vallhundsträning efterlyses

En lååång dag i går känns det som idag... kroppen är trött :-)
Sonen lite piggare och vi bestämde att ha nskulle få spela borta matchen med sitt lag. Så vi var i Söderhamn igår och kom hem 22,00....
Trots ett otroligt bra spel så lyckas vi inte vinna.... liiite svårt att få in bollen i mål... men vi får 1 poäng med oss... det blev oavgjort i allafall. Vi ledde med 2-0... med broberg kämpade ikapp, bra gjort av dom. det var sååå spännande.

Killarna får jätte mkt beröm över sitt fina spel, från oss, från motståndarlagets ledare och publik så det är ju lite sporrande för dom. kul kul

Anna ohc Robin följde morfar till ÖN för att njuta av bandy  och god mat. Denna match var inte P14;-) utan A laget.
Det hade varit riktigt bra sa anna. Tack morfar!

Hundarna fick bara en liten tur igår, det blev även lite lek på åkern där de plumsar på... tyvärr är ju kocco lite lat av sin natur så krutov har inte så mkt nytta av henne.... hon blixtrar till emellanåt... oj tänk om man hade 2 st som krutov.. herregud de skulle aldrig sluta springa antar jag fniss fniss:-)
De fick även lite får träning.... de är så intresserad av fåren...konstigt då de är vallhundar ha ha ha... jag skämtar om ingen fattade det..
Jag skulle så gärna vilja lära mig får vallning eftersom vi har får... jaghar ingen som helst aning om hur man börjar osv... De kurser som finns är så himla långt borta.... att sitta flera timmar i bilen lockar inte då man har ett fullspäckat schema ändå...
Men nu när fåren är inne så släpper jag in dom i fårboxen, en i taget å de gillar det skarpt...  så himla kul å se hur de njuter av den tillvaron....
Knäppte ngt kort med mobilen...men jag har inte lärt mig än att lägga in bilderna från mobilen till datorn....ANNA hjälp????? !!!!!

må gott idag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback