reflektion

sitter och väntar att klockan ska gå... borde nog gå till jobbet först men vill hellre vara hemma en stund till...
Jag ska till Alfta rehab för en Hälsoprofil.... genom företaget jag jobbar hos. Äntligen har jag lyckats driva igenom att företaget ska ha ngn form av företagshälsovård.... lagom tills jag slutar kommer det igång:-) fniss men mkt bra för killarna... Som tur är så ska jag få vara med på ett hörn här trots att jag slutar...

I allafall var jag där i förrgår för provtagning och allt såg så bra ut... lågt blodtryck 96/61 men det brukar jag ha...  sedan var det urinprov, transfetter, kolectreol mm mm mm...

Med sig hem fick man ett papper där man skulle svara på en del frågor.... det är dit jag vill komma..... hm... satt i tisdags kväll och fyllde i pappret...  blev bara mer och mer nedstämd av frågorna... och regnade ut e gjorde det också;-)) fniss

Sömnsvårigheter, magbesvär, trötthet, motionerar inte lika mkt längre mm mm Å jag fick kryssa i allt....fniss.... det är slut med tanten:-)) fniss

Mina problem jag har i kroppen ... många har jag haft i så många många år så man har lärt sig leva med det men de nya smärtorna har jag inte accepterat ännu och ska göra ngt åt det...

Helt klart funderar man ju på om det jag ska göra nu...klippa och trimma hundar... påverkar mig med de skador jag har... Jag har funderat på detta hela vintern men av någon anledning har jag bestämt mig för att prova...
För det är skillnad på om jag håller på med statisk aktivitet eller aktiv aktivitet ....jag har ont så fort jag blir stilla och sitter vid datorn, skrivbordet mm mm
Men att kratta löv,... borsta en häst,...  eller städar eller ja vad som helst nästan så har jag inte märkt att jag blir sämre... å klippning ohc trimmning är bara en del av vad det är tänkt jag ska göra... Jag har flera ben att stå på...

Vädret ute gör ju inte saken bättre... jag är väldigt känslig och när jag fyllde i lappen... regnade och åskade det... klart som fan man blir deprimerad fniss ...

Hur som helst är det nog nyttigt att sätta sig och titta på sitt liv...  förhoppningsvis ska jag få vara med om en spännande timme nu på rehab.... hälsoprofilen,... dommen som killarna kallat det för....

I går kväll gick jag en koppelpromenad och lite lös... med hundarna... krutov har blivit rejält bitet av knott och han är lite påverkad av det så vi tar det lite lungt...  när jag kom hem så var det soffan som gällde...så skönt... somnade nästan... inte vanligt för att vara mig...

I morgon kommer ANNA och robin hem...tjoho vad härligt.... de har haft det så bra i turkiet.... men borta bra men hemma bäst...får man hoppas att även dom tycker...;-))
Nej tusan vad fort tiden gick....gått.. elelr vad säger man... Nu msåte jag verkligen rusa till ALfta.... typiskt mig... att få stressa sista stunden lik förbannat... jag som hade så gott om tid nyss....

Kommentarer
Postat av: Carina

Åja, så farligt är det nog inte med...35 åringen ;)

Postat av: Mia

Nu äntligen har jag uppdaterat mig på din blogg...bättre sent än aldrig!

Visst är det så, att man funderar mycket över vägarna i livet och det blir svårare med åren att ändra sitt vägval, men jag tror stenhårt på dig, och på att allt ska gå bra!

Stor kram!!

2008-06-15 @ 09:21:07
URL: http://matmia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback