påsk :-)

Påsken har bjudit på ömsom vin ömsom vatten när det gäller vädret....  idag är det underbart väder ohc vi har suttit ute och lapat sol.

jag har åkt på dunder förkylning ohc knaprar alvedon....

jag har överaskat Maria med 3 nya maträtter .... wow fniss fniss de ni... ni kan inte tro vad stolt jag är:-)) fniss

I förrgår kom jag på en jätte rolig aktivitet... jag berättade för maria som också tände på iden...

Jag handlade påskägg till alla de barenen....fyllde dom med godis och maria och jag "gick ut" spår ohc påskäggen fick bli slutet på spåret.... det blev 5 spår....för vi har 5 hundar....ett spår fick ha 2 ägg som slut eftersom det är 6 ungdomar... ( anna och robin fick gå tillsammans)

Sedan fick undgommarna ta varsin hund och låta hundarna "ta spåret" och spåra upp ägget.... jag gick som i ett lyckorus fniss fniss för jag tyckte det var skit kul....

För å göra en lång historia kort så hittade ju så klart alla hundarna äggen men det var nog bara jag och maria som tyckte detta var skitkul...fniss fniss... vi skrattade gott åt det i morse... ha ha ... ungdomarna var mindre road av detta!!!...fniss fniss....
Krutte bus var nog den enda av hundarna som verkligen tog tag i spåret ohc spårade galant....
inte ens SM hunden Kocco sög tag i spåret... utan mest kollade vart jag var ohc blev störd av alla runt omkring....

Vi har varit mkt sociala och som i går till exempel... satt vi vid matborden från kl 18,00 till kl 00,30 då vi upptäckte att oj vad klockan har tickat iväg... kanske dags att sova lite.... så SÅ trevigt hade vi. :-))

Krutte har inte varit någid hans matte... han har varit så pigg och väckt mig 06,00 hela helgen... jag har fått honom att ligga till 7,30 i allafall... eftersom jag inte mår bra och sovit som vanligt .... dåligt.... men nu ännu värre så har det ju varit skönt för mig att få ligga lite till.... men 7,30 är ju inte illa pinkat...bättre än 06,00.... :-)

I går  tävlade jag med krutov.. trots feber ohc förkylning... vill ju inte missa en hemma tävling å det var få starter så allt var över på 2 timmar....
Han gick mkt mkt bra och jag är så stolt över honom ... han har glädjen ohc tycker det är skitkul MEN... fan i helvete han låg inte kvar på platsliggningen nu heller trots att jag tränat men ska jag vara ärlig så är det ju inte så mkt träning med andra hundar eftersom det är svårt att få tag i träningskompisar ohc vädret är som det är... bara å hoppas på att sommaren kommer.... NU! ....ja ja....

nu ska jag börja med lunchen... ha en bra fortsatt påsk:-))

Kommentarer
Postat av: Anna

Vad coolt att låta hundarna spåra. Vi har haft besök av en hund här idag. Vilket knappt hänt tidigare, vad roligt det måste vara att ha små hundar som sällskap.Den här Riesenschnauzern vid namn Caesar var så pass trevlig. Ha det gott.

Postat av: Margaretha

Ha ha ha ja det var ett nytt sätt att leta påskägg...hehehe.
Ha en fin fortsättning
Margaretha

2008-03-23 @ 19:11:19
URL: http://catfriend.blogg.se
Postat av: Ragnvi

Godmorgon! Sommar ja....här i Trönö är det minus 18 nu!
Känns som ljusår till våren..........

2008-03-24 @ 07:05:22
URL: http://Rankans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback