Lördag med stort L

Idag är det den stora dagen:-)) det är äntligen serie start för a laget i bandy... hemma:-)) tjoho
Tänk att vi har supportrar över hela världen;-))


Veckan har varit fylld med hundar och som vanligt blir inte bilderna alls bra. Jag ska nog önska mig en riktig digital kamera av mig själv i jul klapp tror jag..:-))  för att fota med telefon är ingen hit...

Men här kommer lite före och efter bilder...
   
   

Här kommer en liten varning... kom ihåg att klippa sporrarna på era hundar... denna hund var milimeter från att sporren skulle växa in i benet. Jag var nära att ge upp men jag tänkte...fan jag ska hjälpa hunden för så länge det inte vuxit fast så måste det gå. ... :-) ååå det gjorde det:-)) så skönt....

Tyvärr är det många som har problem att klippa klorna på sina hundar. De säger att hundarna inte vill och att de bråkar... de är rädd att göra illa dom mm mm. Det kan jag förstå på ett sätt.... men....
Men jag förstår inte varför vi särskiljer så på v åra hundar och barn för det är väl lite så här eller...

.... när  ens barn var små brukar de heller inte vilja tvätta håret...MEN inte slapp de undan förde...?! eller hur...

Om man råkar klippa hunden illa...KOM ihåg.... LÄGG inget VÄRDE i det... så tar heller inte hunden åt sig av händelsen...Det är VI som får dom att tycka det är skitäckligt....
Många hundar kan skrika bara man håller i tassen.... Oftast är det inga som helst problem för mig att klippa dessa hundar...bara deras matte och husse går ut genom dörren så blir de helt annorlunda... visst de kan försöka fjanta lite med mig men när de märker att jag inte bryr mig så lägger de av på en gång...
Visst är det märkligt vilket spel ... ungefär precis som våra barn... de är så snälla med alla andra ¨å så fort mamman kommer tillbaka så är det kaos...fniss fniss

Nä nu ska jag sluta jamla på å passa på å läsa era bloggar... för det har jag inte hunnit med än....

ha en bra dag

Kommentarer
Postat av: ejmis

Håller med dig...att ställa sig framför spegeln är konstigt varje gång ;)

Ha en fin lördag!

Postat av: Anna

Så fina dom blir när lilla proffset Kats varit framme...låter gott med kaffekoppen o lugnet..härligt med Bandyn...den sporten finns i mitt hjärta..

2008-11-08 @ 10:23:35
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Margaretha

Min arbetskamrat såg ett hundprogram i veckan om just kloklippning..... Hennes hund blir som vansinnig och biter allt som kommer i vägen...

Men hon fick tips som hon genast provade och hon kunde klippa klorna ensam!!!! på hunden....Tufft !!!!

Kram

Margaretha

2008-11-08 @ 11:39:55
URL: http://catfriend.blogg.se/
Postat av: Ragnvi

Tjena! Tycker dina bilder med mobilen blir bra jag! Ibland bättre än med kamera! Faktiskt!



Jag vågar inte klippa klorna på Ditte, åker till veterinären så gör dom det!

Himlars vad fina hundarna blir efter din behandling! Och katten då - ett gott skratt fick jag!

Heja Byn!

2008-11-08 @ 11:52:42
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: Carina

När jag hade hund la jag mig och Buster på sängen med klorna riktade mot vägglampan så då såh man perfekt var pulpan var, helt smärtfritt verkligen!

ha en go helg :-)

2008-11-08 @ 12:06:54
URL: http://skalet2001.blogg.se/
Postat av: Mia

Men visst 17 syns det skillnad på före/efter....duktig är du! Och den liknelsen med barnen var jättebra! L

2008-11-08 @ 15:18:29
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: solgudinna

Vilken söt liten Cavalier. Precis en sådan har jag haft.

Yrevlig helg.

2008-11-08 @ 15:49:32
URL: http://solgudinna.blogg.se/
Postat av: Carina

kloklippning är inte bara, har fixat det själv med mina andra hundar och även andras...men raggsockan här hemma får mig så att tvivla, helsvarta klor och en hel hispig hund får mig att tveka :/

2008-11-09 @ 21:19:38
URL: http://goldiesmatte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback