underbara dagar:-) tack för de

Efter många tankar om  allting så infann sig Torsdagen med stort T...  Det var två klippningar, en djurkommunikation, en kloklippning och två tävlingslydnad.... och jag hann i allafall cykla med mina hundar, jag hann träna lydnad och jag hann ta bort allt hö som låg kvar på skullen...bara dammsugning kvar...

Vädret var kanon igår och man laddade batterierna... bara härliga saker att göra hela dagen lång....

kväller blev det först efter 20,00 och då renskrev jag ett djurprat sedan orkade jag inge mera....

Dagen idag har varit lika rolig, två klippningar och en tävlingslydnad.... så himla kul:-))

Här kommer lite före och efter bilder:

 en härlig kille som kommer mellan jämna mellanrum bara för att bli ren och få klorna klippta... ni ska se hans päls.... oj oj vad härlig.
 en setter kille som vill bli finputsad (mera praktiskt klippt inför vintern)
 och badad och klorna klippta förståss.

 lille alex väntar på sitt bad.... å så här fin blev han

 en söt pudel flicka denna gång... så här fin blev hon.  höll ju på att glömma efter bilderna... här har hon fått på sig selen... men det syns väl lite i allafall.

sist men inte minst en gordonsetter tjej kaicy 13 år   som gick till frissan för första gången.... så här fin blev hon  .. å hon fick faktiskt rosetter med pärla i också... det är inte bara för små hundar;-)) klart när man debuterar hos frissan måste man få ngt extra eller hur;-))

Ja alla dessa underbara hundar... jag tror jag skriver samma hela tiden,.. men det är så , de är för mysiga...  å det är härligt att få förtroendet av deras mattar och hussar också...  tack för det !

Förra helgen fotade jag vår hemma gjorde pizza , varför vet jag inte... jag blir väl lite inspirerad av er där ute som lagar så fantastisk mat och lägger ut så smaskiga bilder så snålvattnet rinner på en...  nu när jag förde över bilderna såg jag just pizza bilden  och blev allt lite full i skratt... snacka om att man är inbiten hundmänniska... i högra hörnet ligger metallapporten... på diskbänken... hygieniskt? nä inte ett dugg... men det ger jag blanka fasiken i...
Alltid redo till träning... fniss fniss... å nu har vi kampanj på gripa metallen snyggt....


Sonens elit läger träning blev nog inte som han hade önskat sig... han är missnöjd med sin insats.. fick inte till det.... men med rejäl förkylning så är det väl inte så konstigt.... alvedon och nässpray gick han på de dagarna...
Så att komma med till nästa omgång trodde han inte på.... MEN man får vara glad för att de tänkte på honom i allafall, han kom ju så långt... inte alla som gjorde det...
Till och med en artikel i tidningen... "Morgondagens stjärnor på is" stod det som rubrik.... å killarna från Edsbyn och Bollnäs på bild...

I kväll är han på hälsingelag uttagnings träning... hans pappa skjutsade honom.... Jag får se om jag åker ner tills deras träning börjar (bollnäs) eller om jag går på Bandy här hemma.... känner mig lite tung i rumpan just nu och drar mig för en promenad med hundarna.... skulle vilja vara lat ohc läsa era bloggar fö rdet har jag inte gjort på länge känns det som...

ha det så bra i kväll, nu har jag fått gagga av mig lite så nu är jag lite nöjd


Kommentarer
Postat av: Mia

Vilka sötnosar du får umgås med! L

Postat av: Anne-Marie

Ja, tänk va lite som behövs för att man ska bli nöjd! Gagga av sig lite på bloggen, så är allt frid och fröjd sen! hihihi, eller hur?! Ha det bra, kompis! /a

2008-11-15 @ 14:32:53
URL: http://amabiles.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback