Rengörande bad

Här kommer 2 härliga "killar", de var riktigt kram goa...
Ena matte ville ha ett rengörande bad. Bara att bada och torka denna hund tog 2 timmar.
  här vill jag bara visa hur man blåser, man blåser "benor" och ser till att pälsen är tovfri. Här ligger han och väntar tills matte kommer,  


En annan goding ville matte ha hjälp med urfällning och bad. Tog 3 timmar med honom... å mkt hår blev det.
Här borstar jag ur så  mycket jag bara kan  och här badar jag och använder en speciell "borste" som hjälper till att få bort massor av hår   
här är det dags för torken

 Nu är han klar och väntar på sin matte   Så blank å fin...

Två stor härliga kramgoa killar till en liten kramgo tjej. Elsa ville bli praktiskt klippt till vintern.
före   go va? ville kolla telefon:-)   efter. Elsa tog 3 timmar att göra. Borsta, reda ut tovor, grov klippas, badas, torkas och borstas  för att sedan finklippas.
Så om ni tror man ligger på latsidan så tror ni fel... ibland kommer svettpärlorna i pannan :-)) fniss

Kommentarer
Postat av: Carina

Oj vilken skillnad på Elsa,

körde med lite hippiestilen innan

hon kom till dig tror jag :-)

Vilka fina lokaler du ser ut att ha!

Postat av: Mia

Vilket fantastiskt yrke du har egentligen, men har du aldrig stött på en hund som "sagt ifrån"???

2008-11-20 @ 10:18:14
URL: http://www,matmia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback