ficklampsjaga ala vuxen

Idag har jag varit i huddik för att kolla "hon där nere". Det är 1,5 år sedan jag opererades för cellförändringar... Det såg i allafall mkt bra ut, "hon" mådde bra:-)) så nu är det 1 år till nästa kontroll... skönt.

Har gått en timmes promenad nu med hundarna ... jätte skönt... att få rensa skallen på mig och det värsta överskotts energin på hundarna...

Om dryga timmen ska ett gäng hundförare ut i skogen för en mörker övning med våra hundar...
Vi alla har Tjänstehundar i försvaret och ska ha en övning där det går ut på att bevaka ett område samt försöka ta sig in i "fiendens"  område.... 
Om våra hundar hör eller får vittring på fienden ska vi "skjuta" fienden med vår ficklampa.... en ljusträff...

Hörde bara idag att just i det området vi ska vara fick de avbryta jakten igår för de stötte på 4 vargar och 3 björnar....

 (bilder tagna på nätet)

- Undrar ja, ifall björnen förstår att den är träffad om vi skjuter honom med ficklampa ? ;-))


ha det gott

Kommentarer
Postat av: Carina

Haha låt oss veta om det funkar med ficklampan mot björnen.......kan va bra att veta :-)

Postat av: Carina T

Ha ha ha jag vill också veta om det funkar med ficklampa. Kan vara bra att ha med sig på skogspromenaden isåfall;)



Kramisar!

2008-10-20 @ 18:39:05
URL: http://ozzyeddie.se
Postat av: soffie

huuu att söta på dem ute i skogen.

ååå vilken lättnad att det va bra på kontrollen!

ha en bra kväll

2008-10-20 @ 20:10:49
URL: http://soffie69.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback