Tisdag med surr

ja det kan man säga... jag slutade lite tidigare för att anna och jag skulle åka till Arbrå till Orakel... vi skulle titta på balklänningar. Jag hade letat upp firman på nätet och fann att hon höll till i arbrå... inga andra konstigheter utan det såg jätte bra ut...

När vi drog sa jag till anna... kanske vi skulle ha ringt före?... Nä varför då säger anna.... Ja men... kanske kolla vägbeskrivning.... Men så tänkte jag...Hur svårt kan det vara å hitta i Arbrå då?

Vi drog och var där i ett naft kändes det som, men det var väl det trevliga sällskapet i bilen antar jag;-))

Ja inte fan hittade vi någon butik inte... första personen vi frågade sa...Orakel? hm finns den butiken kvar? flyttade inte hon till Bollnäs.... Hur som helst letade vi oss vidare till nästa person... som gav oss en tror jag bra förklaring MEN jag hittade verkligen inte dit... 3 personen sa : Orakel.... Har jag aldrig hört å jag har bott här hela mitt liv... nä det finns inte.... Tack ändå sa vi och skulle precis åka när hon hojtar till.... JO men vad dum jag är...det är ju min granne....

Vi for vidare... hittade inte ändå så 4 personen vi frågade lyckades vi till slut komma rätt....

När vi tog i dörrhandtaget så var det låst??? jag hittade ett nummer på en lapp där så jag letade telefon i väskan men hittade den inte ...men va fan är den då?!...  (låg kvar i bilen) hur som helst kommer en dam ut.. å säger:

Ni är lite tidig.... Vi ??? jag fattade ingenting... ursäkta säger jag... Ni är lite tidig...jag måste verkligen se ut som ett stort hål i truten och som ett stort frågetecken...
För å göra denna långa historia kort så väntade hon sig ett brudpar... Man måste beställa tid dit... det hade VI ingen aning om. Vi fick ca 30 minuter på oss innan brudparet kom.... så anna provade 3 klänningar och tittade väl på några färger men det var mycket svårt...

Nu ska vi kolla på nätet lite mera vart det finns mera klänningar och ev ska vi boka tid på Orakel.... fniss vilken dag...
Men vi hann med att käka på max, shoppa lite på jusk och rusta... så det var väl inte helt onödigt då...Å vi hade så trevligt...

Jag fick ju rå om dottern i några timmar... det händer ju inte allt för ofta...

kvällen avslutades med en lång cykeltur med hundarna i ett rejält tempo... sedan fick jag rycka ut och hjälpa en kompis med bokföringen...

ha en bra onsdag... det ska jag försöka ha... det blir tovutredning idag, spårträning och ha det bra helt enkelt... en kort dag idag ifall sonen ville umgås med sin mamma på höst lovet men tok heller... det  vill han så klart inte...så jag fick en ledig eftermiddag...


Kommentarer
Postat av: Åsa Palm

Hej.. om ni letar balklänning så kan jag verkligen rekommendera Ateljé Pierina.. Ligger visserligen i Gävle.. men hon är sååååå duktig och såååå tillmötesgående..

Boka tid före....
www.pierina.nu...

Köpte min brudklänning där...

2008-10-31 @ 14:29:14
URL: http://www.franmolnen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback