Tovutredning och SNÖ helvete

Dagen idag började med en tovutredning kl 08,00   Någonstans i trasslet finns en mkt stilig kille... vet inte om ni ser alla tovorna.... men så här fin blev han,,,OCH som vanligt så är ju bilderna av väldigt hög kvalité....hm   huvudbilden är så suddig så det syns inte så fin han blev,,, å en rosett fick han också:-))
Så snäll och tålmodig hund trots att det tog närmare 3,5  timma att reda ut alla tovor, bada, torka och klippa.

Eftermiddagen som jag skulle vara ledig för att tillbringa med min son...hm ( han ville inte !) blev i stället ute i spårskogen. Hundarna fick sig ett rejält spår och efter att jag hade lagt spåret, som skulle ligga minst 1,5 timme så började det snöa... och det var inte lite...
   Här är jag ute och går medans jag väntar på att tiden ska gå... hundarna jättebusig och lycklig över första snön....
Innan tiden hade gått så var alla grejer som jag gömt i spåret totalt översnöad....  Det var kul å se hur de jobbade.
Jag hade gått över vägar, upp och ner för raviner, sankmark, över rishögar, följt vägar mm mm Men som vanligt är det ju inga konstigheter.... man tycker att man gör det svårt och långt... så lurad.... fniss... ska mycket till innan hundarna tycker det är svårt....

Å vad jag är godis sugen... jag har precis ätit upp maten här medans jag suttit och skrivit....  undrar om jag orkar åka ner på byn för å handla något gott... tyvärr tillhör jag den lata sorten som hellre är utan......hm ... ja ja vi får se om duschen kan göra susen på orken att åka å handla...

Det är ju lill LÖRDAG så det borde kanske firas med lite godis...;-)) eller orkar ja de...

ja mina vänner nu börjar detta inlägg pela ur som vanligt... jag pratar om det ena än det andra... bäst jag slänger mig i duschen nu....

huj

Kommentarer
Postat av: Anna

M mmm det är mycket med hundar det står helt klart för mig här...du är verkligen duktig...men en sådan massa snö...ja det väntas visst komma en lass här på fredag...så vinterdäcken fick rullas fram här idag...skönt att ha dom på..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback