många hundar blir de:-))

Dagen började kl 07,00 med Ebbe å LIsa... Ebbe är hos mig för andra gången, idag skulle han bara badas, putsas och frisera tassarna då det inte var alltför länge sedan hela han klipptes... här håller jag på att torka honom.
När han kom såg tassarna inte allt för igenväxta MEN efter badet och man får pälsen ren... Så här såg tassarna ut efter badet  mkt päls... så här såg de ut efter jag friserat tassarna... nu ser han proper ut igen;-))

Hans "syster" ;-) Lisa blev också friserad , före  å efter  ... så söt... å så valde hon vinröda rosetter.... alla djuren som vill ha rostter får nosa på vilken färg och typ av rosett...  de visar tydligt vilken de vill ha, OM de vill ha någon... trot om ni vill.... men så är det...

Mera före och efter bilder på hundar tidigare i veckan  en stilig golden hane... so m skulle badas och friseras... Men jag glömde fota efter bild...hm .... å ännu stiligare blev han.
 en annan stilig herre...  skulle helrakas  för lättare skötsel. Malte tog närmare 3,5 - 4 tim att göra om jag inte minns fel. Han hade jätte tjock päls.

 En pudelflicka ska bli fin   Ägaren ville inte ha pudelsvans på henne.

Jag valde utbildning hos Trimkompaniet där Mia verkligen är proffs... En del klipper hundar för en billig penning rakt av bara MEN jag har valt Mias koncept där man alltid badar hunden....
Det kan aldrig bli jämt och fint om man inte badar hundarna först. Så först grovklipper man hundarna, badar och torkar, sedan finklipper man och tar klor och ev drar lite hår i öronen om det behövs. Det tar sin lilla tid men resultatet blir mycket bättre och mera långvarit... kunden får mer för pengarna.
Så 2 timmars jobb på en liten hund är ganska så normalt... 4-5 timmar på en stor hund beroende på pälsmängd och hur "trampig" de är...

Det är jättekul när kunderna är nöjda och kommer tillbaka nu när X-priset är över.... DE är beredda att betala för den tid det tar.

Kommentarer
Postat av: Mia

Ibland, som nu t.ex, hade det inte varit fel att vara hund och kund hos dig L

Postat av: Carina T

Tur att det är hundarna och inte ägarna som ska trimmas och badas, då menar jag speciellt Ebbe och Lisas =))))))))))))))))))

Träffade hundarna efter de hade varit hos dig och tusan vilken härlig päls de hade och så söta!



Kramisar!

2008-10-17 @ 17:10:52
URL: http://ozzyeddie.se
Postat av: Lena&Ulf. Ebbe&Lisa

Tack snälla för att du gör våra sötisar så fina.. vi är helnöjd alla fyra.

Trevlig helg:)

2008-10-17 @ 17:45:36
Postat av: ejmis

Vilken skillnad det blir!!

2008-10-20 @ 18:35:04
URL: http://ejmis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback