Jag tror jag dör...

promenad blev det inte idag....
Jag tar det från början... våren är här, solen skiner och det är jätte skönt ute. Blev klar tidigt i trimmet så jag belönar oss med en härlig skogspromenad...  Blev så glatt överaskad över att det såg ut så här
 INGEN SNÖ.. ja nästan i allafall.. så underbart. Hundarna och jag så lycklig... mina spårplaner tog ny fart... men när jag gått ca 3 km så kom jag till detta   .. det är bara några veckor sedan som hela denna promenad var en jäkla plumsande ända över knänen... Då kände man... jag tror jag döööör, ta mig härifrån, jag tror jag dööör ..precis SÅ jobbigt var det.
Kände att fan jag orkar inte en "jag tror jag dööör" promenad i dag... efter några meter i denna jäkla snö så vände jag faktiskt på klacken och gick mera "oplogad" och det gillar hundarna, kom sedan ut på det här härliga spåret  ...det blev nästan föööör varmt fniss men ganska så snabbt blev det så här ... nu är man så himla less snön så fy fan...

Dagarna i trimmet fortsätter med både klipp och trim, tävlingslydnad och problemlösningar och kloklippngar både på hund och katt.
De fyrbenta fick påskägg så klart... tyvärr glömde jag att fota de som gick tävlingslydnad... men glada blev dom i allafall.
Här kommer lite före och efter bilder... med påskägg.
 Saga är en blandning mellan cocker och pudel... å efter   ... Wille ville få ett rengörande bad... kolla skillnaden på pälsen ...
 å efter  å för påskägget blev han lite fundersam
Zeke som är en dvärg schnauzer, en lockig sådan. Han är klippt tidigare så då klippte jag också honom. (de trimmas annars)
 å efter  å han blev tänd med påskägget...fniss  å vad han krafsade och skulle bita i det...fniss...

Glömde visa vad jag har handlat till mitt trim  gulligt va?!... öronrens, blodstopp mm har jag nu till försäljning. Inte mkt men det finns lite grann... lite kul.

Ha en bra kväll

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback