mindre rolig måndag

I dag har vi tillbringat några timmar hos veterinären...  Krutov har haft konstig hälta till och från sedan i påskas... Ena dagen halt för att vara helt fri i några dagar... han var helt fri när jag var på träningsläger... jag involverade alla där  ihans hälta men som då inte visade sig ett dugg..
Men nu haltar han igen... så tjuren vid hornen och besök hos hunddoktorn...

Summan av det är att han till den 18 maj då vi har återbesök SKA vara helt stilla ! han får INTE hoppa, han får inte springa, han får inte rastas, han får inte promenera, han får inte gå i trappen ( min trapp har ca 7 steg), han får inte på någotvis göra ruscher mm mm ... Måste ha koppel på honom inne om detta ska fungera för han busar ju inne annars....

HUR HUR HUR HUR HUR ska detta gå till ??? för mig en gåta MEN jag får göra allt i min makt.... eftersom han får smärtlindring och rimadyl mot ledinflamationen som han trodde att han hade så innebär ju detta att han kan bli ännu piggare...suck..
Det var otroligt viktigt att han håller sig stilla.... Jag får gå på hundsim med honom så det ska vi boka tid hos Malin i Bollnäs... kanske han får utlopp för lite energi....

Efter den 18 maj så om allt ser bra ut så får jag börja med små koppel promenader....

Så himla himla jobbigt för honom...  å mig som ska försöka få honom att förstå att man måste ta det lugnt... suck suck Se han lida av att behöva vara lugn...suck

Kommentarer
Postat av: Anonym

va söt han är krutte....hoppas det går bra nu,men stackars dig,med så mycket extra jobb,men allt löser sig,efter regn kommer sol,säger dom!!!!

maria,urax

2009-04-27 @ 19:46:18
Postat av: ejmis

Åh så jobbigt för er...hoppas han snart är ohalt igen.

Postat av: Kajsa

Oh, vilken utmaning! sånt tycker ju du om, kats ;)

2009-04-27 @ 20:04:25
URL: http://ashima.blogg.se/
Postat av: Anna

Men då...så synd att det blivit så..lille söte Krutov...men simma är nog bra du..

2009-04-27 @ 20:16:24
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: soffie

nej men fyy va synd om han hur tusan gör du för att få han va stilla måste va jättesvårt,

ååå va han är fin,

kramen till dej

2009-04-27 @ 21:08:11
URL: http://soffie69.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback