ingen nytta gör jag...

lata dagar känns det som. Jag är inte van att bara vara. Men nu är det så att det är det bästa just nu för min kropp...fniss...

Det är mkt svårt  men måste erkänna,... lite skönt också att bara vara... jag har förflyttat mig från min härliga trapp,... till soffan,... till gräsmattan,... osv... så skönt...

Flera av mina hundkompisar är ute och tävlar för fullt med sina hundar... jätte kul för dom och jag kan lova att jag önskar dom all framgång... men det svider i min tävlingstarm... jag vill jag MED !!! jag vill också träna,... jag vill också tävla NU... :o)
Otåliga jag....  Hade inte min hund varit dålig så hade jag kört på som bara den och då hade kanske min värk blivit ännu värre... NU har jag inget val att ta det lite lugnt...fniss...

Små sköna promenader är max vad han får göra och det passar ju mig just nu....

Passade på att tömma min telefon på lite kort... kabel har varit borta ett tag och jag fotar ju mest med den vanliga kameran... men bjuder er på lite vår, sommar bilder...

 lektime... ny vattenlek.... tur man har en slänt på gården, man spolar vatten,.. å så tar ma n fart,.. å så slänger man sig och glider nerför... så kul....( nä jag provade aldrig, för kallt vatten)
  ååå vilka förväntningar jag hade på sommaren ... minns när jag gick  här... sommaren skulle bli så bra :o) varm och skön... ja det vet vi ju alla hur den har varit hittils... fniss... men ska inte klaga... den sista veckan har varit bra... ja hygglig i allafall... man har kunnat sitta ute till sent på kvällarna utan att behöva klä på sig täckjacka... DET är sommar....
 Olga njuter en stund på altan
  äter blåbär
  de är galen i hallon också...finns inga hallon kvar på våra buskar .. de har tagit allt upp till ca 70cm ? höjd.. roligt att se... krutov försökte stå på bakbenen och plocka....

 så ser många av mina promenader ut nu för tiden... kaffepaus... vi går lite ospårat i skogen och jag stannar och fikar lite... å så går vi lite ... å så fikar vi lite... jag och hundarna...



En härlig bild på krutov som älskar vatten



Men igår blev jag orolig... var till strannastugan för att gå lite och han skulle få simma lite och bli av med lite energi på ett skonsamt sätt....
MEN han ville inte bada ???!!!!... nix...han vägrade gå i och jag försökte inte heller... han bara stod och tittade i vattnet...

Är han sjuk eller? å så kan man undra...VAR det ngt i vattnet? En krokodil kanske ;o))))
Han har aldrig nekat ett bad,... På vårarna och sent på höstvintern så får man passa honom så han inte badar... en gång fick han watertail... =svansförlamning... på grund av det kalla vattnet...
Ja märkligt var det i allafall... vi strosade i stället fram och tillbaka längs ån.... satt vid stugan och njöt av stillheten... han satt med mig hela tiden på trappan ...?? sprang inte omkring som han brukar göra..... Hm ?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback