inga pengar i världen kan ersätta detta

Ni som följer min blogg fick vara med om när jag pratade om mina tallrikar.

Många hejja rop har jag fått... :o) kul kul
Många tycker att det är njutningen i livet att få förnya sig med nya saker och att det är lycka.

Jag har funderat en hel del på detta. Men tyvärr så finner jag absolut ingen tjusning, njutning eller  lycka i det. Visst är det lite kul att förnya sig men den njutningen är otroligt kort...  för mig är det inte värt det.

När jag satt idag och tittade ner i min kaffekopp i skogen... blev det så otroligt klart.

Dettta är livet....


Det är tur att vi alla är olika. Här vill jag dela med mig av vad min lycka i livet är... jag behöver upplevelser ! Det är av upplevelser jag får min kickar, får energi, får sinnersro i skallen, får njutningen mm listan kan göras hur lång som helst.

I dag kokade jag en panna kaffe, gjorde lite matsäck och så for vi till skogs. Jag och hundarna. Å herregud vad jag saknat skogen .... tur krutov får börja motioneras lite igen...

Jag for upp till vår vall... tittade till fåren också innan vi gick till skogs.

    ganska brant :o)

 så här ser fikastunden ut i skogen, valde ingen vacker plats att fika på men just då var den väldans härlig.  rakt fram   till höger  bakåt kan man skymta krutov springa i skogen  till vänster  sitter kocco och vill fika hon med :o)
 vi fortsätter vår lilla vandring  ganska så högt är vi... ända dit bort tänker vi gå.. 
Stannar till och tar en påtår sittandes mitt på skogsvägen genom skogsskiftet... kocco satte sig till ro och njöt för fulla muggar. La sig en kort kort stund för att sedan kliva ut på vägen och markerade något längre fram...
  Något går där nere med vad... vet vi inte....



I detta björn rika område så är det lite tryggt att ha hundarna med sig för de talar om, om något är på gång.
De visade ingen antydan om att vilja gå därifrån, inte ännu i allfall så jag satt ett tag till... men till slut kände jag att nä, nu går vi :o)

På vägen hem gick vi oplogat... alltså rakt in i skogen ..... ingen bekväm stig eller väg att gå på.

 precis här... markerade båda hundarna att något har gått där... de visade vilken riktning.... men jag såg inga spår. Så vad som gått där vet jag inte.
 kom till en mkt speciell plats. Här fick en  gammal släktning somna in.. Helt odramatiskt och i skogen där han jobbat nästan hela livet.... Det är många år sedan men känslan finns kvar.

Vi vandrade vidare

 och kom till en tjärn. Vad tittar kocco på?  ett sjöodjur?

Nä det är bara kruttebus som badar:o)






 vacker blomma
 ser ni regndropparna på bladen..tyvärr kunde jag inte gå närmare...
 åter till "civilisationen" :o) Oops  Vem fasiken slänger ölburkar så här mitt i naturen....? .... den får följa  med hem....

Vi 3 är så nöjda efter denna lilla tripp.... det ger en sådan tillfredskänsla...

Hoppas ni har fått känna lite av det jag kände i dag....

Ha en bra söndag.

Kommentarer
Postat av: Maria

Så klokt, så klokt! Fast, det ena behöver ju inte utesluta det andra. Att omge sig med saker man tycker om är ju sååå mycket trevligare än att ha saker som drar med sig negativ energi. Sen behöver det ju inte vara nya saker, absolut inte, men den dan man ser sina tallrikar o kommer på att det nog skulle vara trevligt att duka fint med tallrikar med några vackra blommor på så tror jag faktiskt att det är meningen att de gamla ska ersättas :)

Postat av: Anita

Hej!

Låter som en härlig söndag, och vilka härliga bilder. Jag har också varit i skogen både igår och idag för att jaga duva. Duvorna flyger fortfarande glada omkring och jag och Maia är nöjda ändå.

Sköt om dig!

Mvh Anita

2009-08-02 @ 20:38:08
URL: http://www.njupavallens.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback