Vinterplågan


Härligt nu har vi äntligen vinter... tänk vad mycket ljusare det är om kvällarna... nu är det kul igen att vara ute och gå trots att det är mörkt.

I går på vår promenad  så fick lillebror detta bekymret trots att han är väl tassfrisserad kan jag lova
 gnag gnag... snön fastnar   
så i kväll badade jag honom med ett special balsam som ska göra att snön inte fastnar... Ni får se resultatet i morgon... hoppas jag:o))

Så här kan det också se ut... dessa hundar har gått samma promenad men är badad med olika balsam.
(fotot har jag "knyckt" från en cockeruppfödare)



Balsamet finns att köpa hos mig.
Det finns också lite jul kul till hunden... Julstrumpa mm.... enkla billiga julklappar.

 


Kommentarer
Postat av: ejmis

Min granne skulle behöva det balsamet till sin hund. Vad heter det?

Postat av: Margaretha

För några år sedan stod det en sådan "snöbollshund" och tittade in genom altandörren... Hon hade sprungit från sitt hus förstod vi efter ett tag så vi fick "tina upp" den lilla vovven och ringa polisen.... Efter några timmar blev hon hämtad av glada ägare... Hade nog sprungit runt i djupsnön ett tag för att samla på sig alla snöbollar.... Skönt att det slutade bra ;o)

Kram på dig

Margaretha

2009-12-16 @ 18:40:47
URL: http://catfriend.blogg.se/
Postat av: Carina

Oj vilken otroligt bra produkt!

Challe har ju inte sån päls men jag ser ju ändå hundar som har besvär av all snö som fastnar i deras päls!

Kram Carina

2009-12-16 @ 18:43:07
URL: http://skalet2001.blogg.se/
Postat av: Carina T

Visst är det härligt med snö! Tass problem känner jag igen från mina hundar ;)



Kramisar!

2009-12-18 @ 00:51:55
URL: http://ozzyeddie.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback