Skäll som hette duga

Tänkte inte först tala om det här på bloggen men jag väljer att göra det ändå då det kan hjälpa andra som ev blir utsatt.

Skogen nedanför mig kallas bäck... för ca 10 år sedan... det var DÅ det började... jag hade anmält mig till tjejvasan och hade inte stått på skidor tidigare...

Med inskaffade skidor och tafatta försök till vallning så tog jag med mig hunden och kämpade runt bäck som är ca 5 kr... långa turen ohc "oplogat" som jag kallar det för när det inte finns spår utan man kör i djupsnö... hur som helst tog det mig 1 timma att sussa runt där och super slut var jag....  Hem till mannen jag var gift med på den tiden.... och beklagade mig... det kommer att ta över 6 timmar för mig att åka tjejvasans 3 mil....suck

Mannen snäll och körde upp ett skidspår åt mig och hunden med hjälp av  vår skoter och en inlånad skidspårare vad det nu heter...
Hur som helst så kämpade han på oc h drog upp spår och mig och hunden för att jag skulle kunna göra nytta med nöje... rasta/motionera hund och jag träna skidåkning... en parentes... tjejvasan tog 2,40 att åka...... inga 6 timmar inte;o)

Min kära granne och hennes hundar var självklart med på denna aktivitet...
Hur som helst... varje år körde han upp spår åt mig och hundarna.... ( givetvis även åt grannen;o)....)

Åren har gått och vi har försökt hålla spåren öppna då det blev ett enormt intresse för detta. När mannen flyttade så tog grannens man över... ja inte mig då..;o) fniss utan spårkörningen ;o))

Intresset har ökat och ökat.... för att dryga ut bensinkostnaderna som vi stod för i flera år....så har snälla människor samlat in pengar och nu för tiden är även Norr Edsbyns byalag inblandad....

Nu till saken...
I söndags alltså igår... var jag ute och gick nere i bäck och bit vis går ma n där skidspåret går...DOCK EJ I SPÅRET... med bredvid... mina hundar var lösa och sprang lite över allt...bitvis i spåret... visst det håller jag med om MEN nu är det ju så att meningen ÄR att ma n får ta med sig sin hund...

Jag kommer ikapp 2 äldre män som hade stannat i skidspåret och jag kallade in mina hundar, kopplade dom  för att visa hänsyn.

DÅ brakade det loss... den ena mannen som är känd på orten... kallade mig för både det ena och andra... Jag stod och tog emot hela tiden och var mycket noga med att bibehålla lugnet då jag vet att när en människa är i det tillstånd som denna man var... då har de något som jag kallar REPTILHJÄRNA... de är inte mottaglig för något... aboslut ingenting...
Men det var inga vänliga ord som mötte mig... jag väljer att inte skriva ner allt han kallade mig för..
Jag bad honom att ... snälla människa kan du inte prata vänligt och normalt till mig... man behöver inte skrika så där...

Jag försökte dock... men inget jag sa kunde han ta till sig...
Jag berättade att spåret kom till för mig en gång i tiden och att det är meningen att hundägare får åka och gå där för annars kan man lika gärna åka till kygelvallen om man vill ha väl preparerade spår...
Jag berättade också att jag och de andra markägarna tycker som jag att alla får åka... eller gå,.. bara man inte GÅR i själva spåret... en hund gör inget...

Kan säga att jag till slut vände på klacken och gick bara... gick ju inte att prata med gubben ... Då kom faktiskt tårarna på mig... kände mig så jäkla besviken på hur en vuxen människa kan vräka ur sig sådana hemskheter och vilka personangrepp... att de inte kan lära sig att skilja på sak och person... nä fyn fan gubbstrutt säger jag bara... hade tänkt skriva gubbjäkel men jag väljer ett lite snälla ord:o))

Så till er alla som läser detta och om ni blir drabbade av oförskämd gubbe... så vet ni nu att hundmänniskor får visst åka skidor med sina hundar, man får visst gå där med sina hundar...bara man visar hänsyn och man behöver ju inte gå i själva spåret....

Vill de ha perfekta skidspår så hänvisa till kygelvallen....Där får inga hundar vara... och det accepterar jag fullt ut...
Men Bäck är Bäck och till för alla...

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Usch, så tråkigt när det blir sådär. Men du vet ju med dej att du faktiskt har rätt och att det är han som begår ett misstag, och det är huvudsaken! Och gör som mamma allvin.. tänk dej att han har en hjärntumör och absolut inte förstår bättre. Det brukar kännas skönare då ;)

Postat av: Carina T

Men fy vad otrevligt, förstår din reaktion. I bland så undrar jag vad dessa människor varit med om som beter sig så??? Det är just därför jag hellre föredrar djur.

Kommer nog aldrig underfund med hur vi människor fungerar och tänker.



Kramisar!

2009-02-23 @ 17:12:52
URL: http://ozzyeddie.se
Postat av: Sara

jävla gubbe! :@

2009-02-23 @ 17:59:26
URL: http://donotlietomeanymore.blogg.se/
Postat av: Lena&Ulf. Ebbe&Lisa

Men va tråkigt!! Vi går nere i bäck nästan varje dag med våra hundar. De är ju så jättefint där , nä tycker man skulle sätta upp en förbjuden skylt för sånna "Gubbar" jag, Självklart går vi inte i skidspåren,vilket fattigt liv man måste leva om man beter dej som han gjorde. Nä Kram till dej!!

2009-02-23 @ 19:04:02
Postat av: A-M

Den gubbstrutten har vi missat, tack o lov. Däremot har vi mött andra typer där...



Teo och jag går ju också mycket där, på helgerna när det är ljust. Och många skidåkare! Men snart kan man även gå där direkt efter jobbet!



Kram på dig! bakom de spåren, men har skänkt en tanke till vederbörande, att den gör ett bra jobb! Nu vet jag.



Kram på dig!

2009-02-23 @ 19:24:00
URL: http://amabiles.blogg.se/
Postat av: Anna

Du..fy f-n säger jag bara..en del gubbar tror att dom äger hela världen..vi var med förskolan en dag och gick..bredvid spåret...långt ifrån spåeret t.o.m..tror du inte det kommer en precis likadan skitgubbe här då va..jag tål honom inte..man blir ju så galen..skälla o gapa på småbarn..nä..skämmes på dom..men visst blir man ledsen..men du upp med hakan..det är du som har rätt!!!

2009-02-23 @ 19:38:44
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Carina

Reptilhjärnor finns det tyvärr lite överallt...men kloka du visste iallafalla att det inte går nå dem i det stadiet...men fa.. så ont det skulle göra :/

Jag hade en reptilhjärna som slet med skotern idag....fick nästan hjärtsnörp efter på :/

Men tror du han hörde mina ord just då....men han var allt bra spak efter på.

2009-02-23 @ 19:43:09
URL: http://goldiesmatte.blogg.se/
Postat av: soffie

men fy vad trist när det blir så,vilka idioter,

hoppas du får en bra kväll

2009-02-23 @ 20:19:12
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: maria

Gud vad du är duktig som kan behålla lugnet. Jag hade nog "flippat" ut helt på gubben. KRAM

2009-02-23 @ 20:43:54
URL: http://tootoolah.blogg.se/
Postat av: Maja

Man får trösta sig med att alla dumma gubbar (och tanter) lever ett fattigt liv, de lever bara för att bråka. Duktiga du som behöll lugnet, det har jag svårt för, men börjar lära mig.



Kram

2009-02-23 @ 21:45:45
URL: http://majaskraft.blogg.se/
Postat av: Carina T

Glömde skriva att på fredags natt när Bonden hade stängt kom det hem en Reptilhjärna ;)

Dom finns i olika "rasvarianter" =)))))



Kramisar!

2009-02-23 @ 22:05:38
URL: http://ozzyeddie.se
Postat av: nettan

Hej Kats!

Tycker att du ska skriva lika som du gjort här, men lägg in det på "fria "ord" eller vad det nu heter i Ljusnan, klart att såna där ska hålla till i Kygelvallen, vi måste väl för f-a få vara någon stans med vovvar oxå utan att vissa ska behöva skrika sig blå bara för att man är ute och går eller åker skidor med hundarna i ett "hemma gjort" skid spår, sätt ut detta i Ljusnan nu Kats, sen kan du ta med en sten och slänga i huvet på nästa som gnäller, herregud !! vilket j-ä spån till gubbe(gubbar)..,

2009-02-23 @ 23:12:15
Postat av: Cissi

Vissa människor har ingen skam i kroppen. Jag brukar trösta mig med att dessa människor inte mår så bra, det är därför de är så otrevliga.

Skitgubbe!!

2009-02-24 @ 20:48:06
URL: http://cissilina.blogg.se/
Postat av: Anna Roos

Hallå.

Jag vet inte vad jag ska skriva känner precis som dom tidigare inläggen .

VILKEN JÄ...GUBBE.

Klart du ska skriva de i fria ord, på så sätt får alla veta att "ditt" spår är till för alla.

Hörde att Nemha träffat på samma gubbe (tror till och med att de var samma dag.)

Han var lika otrevlig emot henne.

Skicka till Ljusnan så att folk och GUBBJÄV.. får veta hur de ligger till.

Upp med hakan nu .

Vi är många som stöttar dig =)

Kjam Anna

2009-02-25 @ 10:14:28
URL: http://roosarnashemsida.net
Postat av: Christina

Jättetråkigt!!!! Tyvär så finns de här människorna överallt. Jag brukar tänka så här när jag stöter på såna här människor de mår mest dåligt själva, för de är förmodligen mycket bittra av någon orsak, eller så är de sjuka på något sätt. Men han kan ju ha varit väldigt hundrädd också som gav sig detta uttryck Så lägg definitivt inte på dig av detta för problemet sitter hos honom. Ha det gott, Kram

2009-02-25 @ 15:55:53
URL: http://mammastina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback