tack anna :o)

teknikens under ni vet... är fixat... med hjälp av anna i telefonsupport fniss... kabeln mellan telefon ohc datorn satt på ett helt annat ställ i datorn... ??!! kli i huvve... hur fan kan en kabel byta plats... ? ja för inte har jag ändrat... hade ingen aning om att det fanns 2 uttag... å vem som har lånat kabeln mm ingen aning .... märkligt värre...
Men hur som helst så har jag en smart dotter som informerade om att det fanns flera uttag därbak....

här kommer lite bilder...


gårdagen...
Dessa 2 sköna hundar kom för ett rengörande bad och den andra för bad och frissering...
båda löpte så krutte hade det lite jobbigt igår :o)
 här är stövaren Molly och praktikanten Sara som fick hjälpa till med badet.

  Cindy var inte lätt att få på bild...fniss... hon var så nyfiken ohc ville nosa på telefon....
å efter frissering
 hennes vackra huvud kom fram s å fint tycker jag... å rosett fick hon med

 wille ville ha tassarna frisserad å få tovutredning.
 eftermiddagen bjöd på tävlingslydnad även om denna bild bjuder på bus :o).
kloklippningar var det också.

Dagen idag har bjudit på en lugn dag... inte så mycket kunder..

började med kloklippning, sedan gick jag och sara med våra hundar en koppelpromenad på ca 40 minuter och vi la energi på hur de gick, de skulle inte få bestämma utan vi skulle vara ledare osv...bla bla bla ni vet...  sedan hade vi problemlösning och det gällde hundmöten, gällde lite rädslor..
eftermidagen avslutades med tävlingslydnad och djurprat...

Sara fick också chans att göra tovutredning på sin egen hund

så här nöjda var mina hundar vid 14 tiden... då hade de fått en koppelpromenad, de hade fått agera statister med den rädda hunden osv... de har fått jobba mkt med hjärnan idag.... krutov fick även platsliggning med ny hund så faktiskt så ...ja se själv här ligger både kocco och krutov... de har självmant gått in i burarna för att sova lite :o) de är inte vanligt.

 kocco å krutov  
kocco har tagit den stora buren och krutov tar alltid den lite mindre...

I morgon börjar jag kl 07... med en kinesisk nakenhund och därefter en kungspudel och kloklippning... och en tävlingslydnad igen...

ha en bra kväll

Kommentarer
Postat av: Anna

men du jag blir alltid så glad när du visar ditt jobb..jag tycker det verkar så kul..så fritt och trevligt..mmm så är det..fina blir dom ju oxå..

Postat av: Carina T

Hm.... Undrar om du och min far har samma gen vad det gäller den tekniska biten, fniss ;)



Kramisar!

2009-01-09 @ 01:21:51
URL: http://ozzyeddie.se
Postat av: Carina

Blir det en vovve sen så kommer jag absoluit att åka till dig när det krävs skötsel!

Ja du skulle ha älskat mässan, det vet jag, superskojigt verkligen :-)

2009-01-09 @ 06:14:59
URL: http://skalet2001.blogg.se/
Postat av: Kajsa

Men har du fått en praktikant? så himla roligt :)

så himla fina hundarna blir. helt otroligt :)

2009-01-09 @ 13:36:39
URL: http://ashima.blogg.se/
Postat av: Mia

Det måste ju vara toppen att prkatisera hos dig!

2009-01-09 @ 16:09:04
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: ejmis

Vilket härligt jobb du har, jag blir lite avundsjuk...

2009-01-10 @ 11:44:33
URL: http://ejmis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback