som vanligt,... en salig blandning

Här har vi en goding som var lite tovig... matte ville klippa honom kort och "börja om " ...
Matte lämnade honom innan jobbet å så hämtade hon honom några timmar senare... när vi var klar med honom fick han vara med oss... Sara fick rasta honom och såg till att han mådde alla tiders...


 .... å efter ... å rosett i håret fick han med....

Sedan kom denna ståtliga kille
 å efter
Tyvärr glömde jag att fota allt HÅR efter Mozart... helt sjukt så mkt hår han hade !!! pälsen var sååå tjock före... å tyvärr ser ma n inte hur sammetslen pälsen ser ut efteråt...  fniss... det tog mig 4 timmar att göra Mozart... tålmodiga hundar... helt otroligt.
Dagen avslutades med en tävlingslydnad... på skullen.

I går var jag på hundklubben... tränade uppletande...gick sedan en tur och mina hundar hittade detta

  får man verkligen ha sådana hära fällor???

När jag promenerade så såg jag månen igen... kl 14,45 såg den ut så här  inte lika skräckinjagande som förra månbilden

när jag vände mig kom ett plan... så så härligt ut tyckte jag då...


Gårkväll tillbringades framför tv och tittandes på körslaget... HEJJA BOLLNÄS.... mina tårar forsar fram när jag hör den sången... så otroligt vacker och de framförde den så himla kanon.....
Synd bara att Nannes gäng åkte ut... de har sådan energi... alla är så himla bra men just  i kväll tyckte jag nog Roberts  eller Magnus gjorde inte fullt lika bra i från sig... 

Dagen idag har börjat med lydnadsträning i ridhuset... oj så himla kul.... men så utåtriktad och upp i det blå ha n är första stunden.... jag får minsan jobba mig varm :o) blev riktigt bra till slut...

Snart ska jag i väg på bevakningsträning... kul kul....å efter det blir det mach nere på ön... sonen spelar... möter Bollnäs...så det är spännande värre...ÅÅÅÅ tyvärr har 4 av våra spelare varit med Hälsingelaget i går och spelade 3 st matcher so m de vann...tjoho grattis killar... Men det innebär väl att de är lite trötta idag kanske och när man möter Bollnäs måste man ju vara på topp....fniss fniss..

hörs mera... nu har jag fått häva ur mig det mesta :o)

Kommentarer
Postat av: Anna

Men så fina dom blir hos frissan Kats..kan ju inte bli bättre..kan tänka bara mig vad alla hundägare blir glada när dom ser resultatet av ditt kunnande..mmm nu är det fullmåne du..vackra bilder..

Postat av: Carina T

Du verkar ha fullt upp hela dagen.

Jag satt också och höll tummarna för Bollnäs, händer aldrig annars ;)



Kramisar!

2009-01-11 @ 12:37:43
URL: http://ozzyeddie.se
Postat av: Helena

Så roligt det måste vara att kunna klippa så många olika raser. Jag kan ju bara min Wheaten terrier. Men vad kostar det att klippa en terrier nu för tiden? Jag är lite nyfiken för jag klipper ju inte bara Moses.

Kram.

2009-01-11 @ 14:16:57
URL: http://solgudinna.blogg.se/
Postat av: Carina

Men herre gud vilken skillnad det blev på den första vovven, ser ju ut som en helt annan ras vettja!!

2009-01-11 @ 18:56:55
URL: http://skalet2001.blogg.se/
Postat av: soffie

månen är läcker nu,

å va fina vovvar du visar du är så duktig med det du gör:O)

2009-01-11 @ 19:52:51
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: ssoffie

svar;jo i Norra delen är det mer av Auboriginals fast nere i Sydney som ligger på ostkusten har de stora utbud av olika upplevelser som de ordnar med Aboriginals som guider,

tyvärr är många av dem missbrukare å lever på typ socialen jag vet ej om det ändrats nu,

ha en goo kväll å jag hoppas du å dina kära kommer dit för det är värt varenda krona,ett tips är att ta en stop over på vägen ner å en hem i Singapore eller Bangkok några dagar då blir inte Jetlagen/ tidsskillnaden så märkbar,det är mellan 8-10 timmars skillnad när kl.är 18 här så är den 3 på natten i Sydney

2009-01-11 @ 20:08:02
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Nettan

Tycker att det ser ut som en rävfälla, modell Värmländsktunnelfälla, och den är godkänd.

2009-01-12 @ 17:48:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback