Kommer tallrikar till himlen?

... idag har det varit en stor och viktig dag... en dag av stort allvar och eftertänksamhet....

Ni som känner mig på djupet vet hur otroligt svårt jag har att ex slänga en gammal krukväxt som är mer brun och halvdöd än levande....
Min kära Maria i Vimmerby med flera har försökt övertala mig att slänga lite växter... men se det har jag aldrig gått med på förrän en dag när Maria drog liknelsen över barmhärtighetsavlivning på djur...
 -DU Kats som har dina starka åsikter ang djurs liv och när det är dags att dö....
Det ska vara roligt att vara hund,... som jag brukar säga.

Hur som helst... när hon drog den liknelsen över mina krukväxter så förstod jag...
Det får finnas gränser... avliva sa jag med bestämd röst... och Maria skyndade sig och tog tag i denna hemska procedur;o)

Nu på semestern när jag var hos Maria i husvagnen...började vi prata om porslin...
Jag råkade nämna att jag gärna skulle vilja ha lite nya mattallrikar ... men se jag har inte hjärta att byta ut mina gammla (de är halta och lytta... alltså kantstötta, spruckna, missfärgade och ca 15 år på nacken, de kostade 5 kr /st på IKEA en gång i tiden)
SÅ länge saker och ting fungerar...så varför slänga???

Då säger Maria .... -tänk avlivning Kats.... det är barmhärtighetsavlivning..... :o))))

ÅÅÅÅ genast bestämde jag mig för att självklart... de var redo för "andra sidan"...

Så idag fick jag med mig Anna till Dollar.... där hittade jag fina tallrikar :o)

... så kul så kul...

MEN måste erkänna att vissa tallrikar kunde jag bara inte avliva... de som inte var kantstött och någelunda fin i glasyren... de fick hamna på "hemmet" ett tag... (allra högst uppe på en hylla)

Kommentarer
Postat av: emma

Kikar in

Postat av: Carina

Hi hi.känner allt igen mig lite ag också. Har svårt att slänga saker som ännu är funktionduglig och ev. kan användas till något annat någon gång.

Jag ska ta till mig lite av det du förklarade ovan tror jag ;)

Mässan....nej inte kan väl en Alftabo åka dit... ;)eller det är nog så att det inte har tilltalat mig någon gång.

2009-07-24 @ 19:01:14
URL: http://goldiesmatte.blogg.se/
Postat av: Anna

Men du..jag slänger med glädje ut det gamla för nytt och fräscht..du borde lära dig..det är lätt..och man mår såååå bra av det..känner du inte det nu när du fått in nytt..så pass fint du..

2009-07-24 @ 19:15:02
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Christina

Att rensa ut gamalt har jag aldrig haft svårt för, när jag flyttade själv bestämde jag mig för att starta om på ny kula så allt som inte X:et ville ha åkte till RK i Bollnäs, kan säga att det var inte många saker som följde med mig. och jag har bestämt mig för att när jag köper något nytt så ska något gamalt ut. Ha det gott, kram

2009-07-24 @ 21:20:40
URL: http://mammastina.blogg.se/
Postat av: ejmis

Den servisen är jättefin...jag har tittat på den flera gånger =)

2009-07-25 @ 00:46:43
Postat av: Carina

Hur det än är så visst är det vardagsporslinet man tröttnar på, det som används dagligen!

Maria verkar vara en quinna med sunda tankar hon tycker jag ;-)

2009-07-26 @ 17:16:34
URL: http://skalet2001.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback