kiss och bajs direkt ut i havet ?!

Dagen är grå, endast ngr minusgrader och det är ju härligt... äntligen kanske man börjar att tina upp... lite i allafall.

Fick ett mail från USA, Georgia...  från våra "brevvänner"... jag skriver våra men är väl egentligen sonens... Vi var ju där med skolan och hälsade på för snart 2 år sedan... och för snart 1 år sedan kom de till oss och hälsade på...

Håller kontakten så gott det går då jag är urdålig på engelska...

De har fått SNÖ... de är överlyckliga... bilderna hon skickar när grabbarna är ute på gräsmattan i snön... i kortbyxor och t shirt påminner mera om ngt hemskt snöslask som vi brukar kunna ha på våren... fniss fniss
Hon hade inte fått det bekräftat ännu men hon = mamman trodde nog att skolan skulle stänga igen på grund av snön...
tillåt mig att HA HA HA...

Men det är klart.. snö är otroligt exotiskt för dom... jag mailade lite bilder i julas till dom...vi hade ju en del snö redan då... de blev överväldigad:o) ....ska nog fota lite mera bilder nu när vi har ännu mera....

Men vi alla hoppas att vi en dag kan träffas igen... gärna där tycker jag och sonen... gärna här på vinter tycker dom :o)) fniss.. önskar bara att jag kunde mera engelska så jag kunde prata mera ... jag får koncentrera mig så oerhört och talet blir så otroligt begränsat då ma n inte har ordförådet ....

Hörde på radion nu... Nu är det slut med kiss och bajs i havet!... va då.?.. hade ingen aning om att de släppte ut sånt direkt i havet... det gäller fritidsbåtar som nu måste ta reda på efter sig... det trodde jag att de redan var tvungen till...

nä jobbet kallar... ha en bra måndag


Kommentarer
Postat av: Kerstin

Hej!

Här börjar snön försvinna, å det betyder HALT! Hela gårdsplanen är som en skridskobana...

Inte kul, men idag blir det inget jobb, så jag ska nog se om det finns någonstans det är hyffsat snöfritt och ta mig ut och lägga spår, sukt, sukt ;)

Ha det gott!

Kram Kerstin

PS: Jag tyckte bjärvspår lät kuligare...

Postat av: Kajsa

Ungefär som när jag hörde på nyheterna att det numer är tillåtet med krokiga gurkor igen. blev helt chockad över att det ens varit förbjudet.

2009-03-02 @ 15:25:37
URL: http://ashima.blogg.se/
Postat av: soffie

blä va äckligt trodde inte vi gjorde så i Sverige men fyy va vidrigt,

kul att höra från dina vänner,

må så gott

2009-03-02 @ 19:13:33
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Carina

Ja men det är då på tiden att de tar rätt på skiten efter sig båtägarna också!

Det får ju alla andra göra så detta är ju en självklarhet!

2009-03-02 @ 19:39:37
URL: http://skalet2001.blogg.se/
Postat av: Christina

Vad kul att ni fortfarande har kontakt. Känner igen det här med engelskan, men jag upplever att man tränar upp den om man måste prata engelska.

Ha det gott

2009-03-02 @ 21:33:57
URL: http://mammastina.blogg.se/
Postat av: Mia

Det är nog lika illa där över, som nere i södra Sverige när det kommer snö....! Nästan....L

2009-03-03 @ 17:37:51
URL: http://matmia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback