Torsdag

Började dagen 07,45 med en trimning. En mycket snäll hund som charmade mig och dottern Anna som kom på besök... medans vi väntade på att husse skulle komma så bjöd hon oss på lite cirkuskonster :o)) så gullig så.
 å efter ...  Min frukost bestod av kaffe och macka, sittandes vid trimbordet  meden massa hundhår...fniss fniss alltså inget för den hår rädda...

Efter go tjejen så kom en liten kille som jag haft flera gånger... hans matte och husse får inte klippa håret runt tassarna och heller inte klippa klorna... Han säger bestämt NEJ till dom... och det gjorde han väl i början åt mig också men...fniss jag ger mig inte så lätt... med lite list och mycket lugn så går det mesta... denna gång tog det nog bara 25 minuter... han var mycket duktig... sicken kille så duktig han blivit...
Kort ? nä glömde de... Man han har varit med många gånger tidigare..

Så efter det.... hade jag drop in... Gratis kloklippning mellan 14-16... oj så kul..första kunden kom redan 13,45... och innan 14 så hade jag haft ett antal redan...
Sedan blev det faktiskt kö här ett tag... så kul...
Bildelar/autoexperten som håller till mitt emot mig har en drive från kl 14 och fram till i kväll... Så jag passade på och hakade på med en lite aktivitet... därav drop in...
 detta är bara en liten del av alla stånd... de bjöd även på korv med bröd och kaffe mm... Så min kvällmat bestod i korv med bröd....fniss...förvånad ?

I allafall en rolig dag med många hundar... trist att vädret blev lite väl kallt...  så fint tidigare i dag....

Krutovs rehabilitering om man nu kallar det när de fortfarande går på medicin ... hur som helst så har vi varit och simmat igen och det gick kanon bra denna gång... nästa gång blir på tisdag.

Det är ju synd om honom men det viktiga är ju att jag inte tycker det... han är faktiskt lite dåsig av medicin så det går mycket bättre än vad jag någonsin vågat tro... MEN  flera gånger per dag får han sina utbrott... då måste han bara få ut sin energi... då genom att skälla ...kul kul.. men faktiskt så låter jag honom skälla en stund... har märkt att han blir ganska så nöjd efteråt... blir det lättare för honom så står jag ut...
Han försöker tokspringa i köket men det får han ju inte så det måste jag försöka stoppa honom...

Men som sagt... över förväntan.... över förväntan....
nu är det snart fredag... ska faktiskt bli riktigt skönt... inte ofta jag längtar till helgerna... men jag gör det nu....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback