nya jeans åt tanten

Började dagen med Frasse, en mycket mjuk och snäll kille. Han har lite problem med sin päls, den är så tunn så tunn... så vi klipper honom försiktigt.
Före
 och efter  Nu ser han i allafall :o) han blev så "skön" och go.

Fick äran att träffa Raggsockan igen. Henne har jag pratat med en gång i tiden... Nu skulle hon till tant kats för lite kloklippning... ibland kan det toka sig ,även för den mest hundvana, ... men då finns jag...  fniss

Så go så go... men hon blev allt rädd och skrek till när jag skulle ta henne så jag bad matte att gå ut till solen en stund.
Så fort matte stängde dörren så satte jag henne på bordet. Tog fram klotången och visade henne så hon fick nosa. Sedan masserade jag henne på vissa punkter där de kan spänna sig...

Tog lugnt ett ben och vips hade alla klorna blivit klippta... Ropade in matte och ville visa hur bra det gick att lyfta henne igen så jag gjorde det utan protest denna gång...
Raggsockan har ett mycket vackrare namn ....Goldie och hon är en fd gatuhund i från Rumänien. Så att hon är misstänksam mot främlingar det är helt förståligt. Så man får ta det lugnt utan att mjäka...
 här sitter hon och är lite sur på mig för jag försöker fånga henne med kameran...

 här har hon mjuknat lite... och tittar lite mot kameran...
Tack Carina för en jätte trevlig stund... Du fögyllde min dag idag :o).
Länk till Carins sida finns till höger... GOLDIESMATTE

Som bevis har jag även ställt tillbaka bord och stolar på altan... så får vi se hur länge det tar innan de ligger i gräset igen.


Jag är så glad... jag har nya jeans !!! ja nya och nya... har behövt jeans jättelänge men jag blir så jäkla snål ...har inte tyckt att jag har råd med det... de håller nog ett tag till mina gamla...
Men sonen var så illa tvungen till nya jeans idag för han hade vuxit ur sina under natten ungefär... ?! hur fan kande växa så?
Hur som helst... jeans till honom innebär att jag får vänta ett tag till...suck... Men när vi kom hem fick jag för mig... å hur kunde jag få för mig det egentligen...  ja ja...fick för mig att prova hans jeans... han är 14 år ... vad trodde jag egentligen... MEN men men... jag kunde ha dom... Jag har också önskat mig i flera år jeans med sådana dära fickor med lapp och kapp på därbak...förstår ni?.. men som sagt... jag är för snål för att unna mig det... och precis sådan jeans hade sonen som han inte kunde ha men som jag KAN HA !!! tjoho...
Så nu har tanten "nya" jeans med "lappficka" därbak....fniss...

Kommentarer
Postat av: Carina

Raggsockan bugar och tackar till tant Kats ;))

Lovar att inte skrika i ditt öra nästa gång.

Matte påstår att jag ska klippas och få en sommarfrisyr.....men det för vi se ;)

TACK FÖR EN FÖRGYLLD DAG !!

KRAM CARINA

Postat av: Carina

Så snyggt du har på altanen :))

2009-05-13 @ 20:49:09
URL: http://goldiesmatte.blogg.se/
Postat av: Anna

Men vad skådar man här då..Raggsockan i egen hög person..jepp..så härligt..mmmm du är en fena på hundar..och jag tycker det är sååå kul att se före och efter..:)

2009-05-13 @ 21:26:39
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Ragnvi

Godmorgon o tack för alla gulliga kommentarer hos mig! Idag åker jag hem efter sex veckor här, jippi!

Och du har haft finbesök läser jag! Kul!

Men du, vet du vems katt du begravde?!

Kramen!

Ragnvi

2009-05-14 @ 07:43:05
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: Madeleine Böhnke

Hej



Jag skulle vilja komma i kontakt med dig.

Var snäll och maila ett nummer jag kan nå dig på.



/Madeleine Böhnke

Annefors, Bollnäs

2009-05-14 @ 08:02:15
Postat av: maria

Jag fattar inte att dina möbler kan blåsa iväg så där! Jag har ju lika dana o mina står så "stilla" så. Fast, det blir väl nån underlig vind runt din knut. För, det är väl inte så att det är "nån" som bott på gårn som är sur för du har byggt en altan o slänger iväg möblerna när tillfälle finns? KRAM

2009-05-14 @ 15:39:00
URL: http://tootoolah.blogg.se/
Postat av: Carina

Men vad skoj att du träffat Carina irl, både hon och hennes socka! Magi tänker jag, det du gjorde med vovven menar jag, hur i hela friden......att du bara kan, skönt att såna som du finns när djuren är rädda!

Tack för din omtanke, den värmer :-)

2009-05-14 @ 18:28:55
URL: http://skalet2001.blogg.se01
Postat av: Mia

Jag bara älskar att se dina fina bilder före/efter...och lilla sockan, så söööt hon är...Du är fin, du Kats...

2009-05-14 @ 19:55:23
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: ejmis

Bra när man kan få ärva lite kläder =)

2009-05-15 @ 10:19:42
URL: http://ejmis.blogg.se/
Postat av: Anna

2009-05-15 @ 12:55:24
URL: http://x
Postat av: Anna

hahaha, va?!?! kan du ha daniels jeans?!

2009-05-15 @ 12:56:07
URL: http://chana.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback