Alltid godingar hos mig

Morris ville ha kvar en hel del päls nu när det börjar bli kallt, så jag plockade bara lite på honom.
 å efter   

En annan goding ville bli lite kortare i sin valpklippning, Chili
 å efter

 å efter  
kanske inte syns vilken skillnad men oj så stor skillnad det blev. Han hade så tjock och mycket päls när man började "gräva" i pälsen fniss fniss

Och tyvärr glömde jag kameran på vissa hundar... suck...

Det är härligt hur hundarna fungerar. De kan sitta här med sin matte/husse och det kan se ut som de säger till sin matte att lämna mig för fan inte här ! fniss...
Men så fort matte/husse stängt dörren så är de hur goa som helst. De verkligen överlämnar sig i mina händer... 

De litar på mig. Och jag försöker verkligen göra allt i min makt att de ska få en bra upplevelse hos mig trots det påfrestning som det ändå blir för hunden. Oftas tar det lite längre tid hos mig än hos andra hundfrissörer... men det är det  värt bara hunden mår bra.

Snart är det ju advent och då blir det julmusik och ännu mera levande ljus... för levande ljus har jag varje dag...
Viktigt att ha det myspysigt tycker jag.

Ha en bra dag, nu ska jag jobba.


Kommentarer
Postat av: Ragnvi

Hej på dig o tack för dina rara ord hos mig!

Nu har jag suttit en god stund o njutit av dina fina hundbilder...ja av annat också! Den om finanskrisen var bra!

Kramen!

Ragnvi

Postat av: Kerstin

Ja, snart är det jul! Var tar tiden vägen?? December är iaf bättre än nov, då får man som sagt tända alla adventlus å stjärnor!

Ha det gott i höstmörkret!

Kram Kerstin

2009-11-11 @ 15:37:11
URL: http://www.foggens.se
Postat av: Carina

Mmmm....jag vet hur myspysigt det är att sitta där hos dig ;)

KRAM

2009-11-11 @ 20:54:49
URL: http://goldiesmatte.blogg.se/
Postat av: soffie

å va de blir fina hos dej å va roligt med sånna olika "kunder" du har:O)

2009-11-11 @ 20:59:43
URL: http://soffie69.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback