Är man inte söt så säg...

Ja här kommer en stoor goding... Hon ville bli frisserad och badad.
  

Å efter

 

Å så här trött blir man efter dryga 4 timmar hos frissan, rosetterna hamnat lite på sne ;o)

Väntar lungt på matte



Man får inte vara rädd för att bli blöt, få hundpussar ala slem, hundhår mm när man har mitt yrke...
De stora hundarna är så otroligt häftiga att jobba med... de står snällt stilla hela tiden. De har ju kunnat bara gå iväg eftersom de är så starka men, nä... de är så snälla.
Skulle någon komma och hälsa på mitt i ett bad skulle nog få sig ett gott skratt... JAG ser nog ganska så rolig ut...
Tänk er i badet, en stor lurvig hund som är precis genomarbetad med skum, hela hunden...ÅÅÅÅ så börjar han att skaka på sig !!! fniss fniss... joviss det händer 7000 gr vid varje bad känns det som...fniss... Jag blir BLÖT, det hänger schampo/balsam på mig, i håret, på glasögonen, kläder mm...fniss

Å när man står och torkar dessa stora djur... får man mängder med pussar... då blir man BLÖT igen... fniss...
För mig är det som ett gympa pass...
Först går jag igenom pälsen, borstar, grovklipper mm tar kanske 30-40 minuter, sedan blir det bad och att knåda igenom den här hunden tog nog 1,2 timma igår. Då schamponerade jag 2 ggr och balsam 1 ggr. Det hade gått ca 2,15 dryga  har jag för mig innan vi kunde börja torka....

Då körde jag 2 torkar samtidigt. När jag fått bort det värsta blöta så börjar jag borsta samtidigt när jag torkar så man får bort allt gammalt och tråkigt hår. När hunden är torr så finklipper jag. Totalt ca dryga 4 timmar med tjejen ovan...

Nästa dag har man kanske en ras av en dvärgtyp... de har absolut sin charm de också. De är så go att man vill stoppa dom i fickan och ta med hem ;o) fniss...

Ha en bra dag


Kommentarer
Postat av: Kajsa

Jag är så glad för din skull. Det känns verkligen som att du hittat rätt!

Postat av: Mia

Vilken skönhet...jag gillar ju stora hundar, har alltid gjort det... L

2009-11-12 @ 18:44:29
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Carina

Mötte jag en sådan björn i skogen skulle jag ta hem den.....ärligt, visst är det mer rejält med dessa hundar än små ettriga saker ;)

Bodde vi på ett torp mer för oss själva så skulle det finnas en gårdvar i denne storlek hos oss :)

2009-11-12 @ 19:38:36
URL: http://goldiesmatte.blogg.se/
Postat av: Carina T

Vad fin hon blev!

Har glömt att tacka för all tid och hjälp du la ner på Eddie, tusen tack!

För mig har storleken en betydelse ;) Jag älskar dessa stora hundar. Dregglet får man liksom på köpet =))

Sen tror jag att du som person gör våra hundar lugna när dom är hos dig, du är som klippt och skuren för detta jobb.



Kramisar!

2009-11-12 @ 22:46:16
URL: http://ozzyeddie.se
Postat av: ejmis

Härligt jobb du har =)

2009-11-13 @ 02:42:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback