så gick det

Är hemkommen i från Strömsholm.
För över 1 månad sedan pratade jag med försäkringsbolaget ang krutov och hans besvär. De ville skicka honom till Strömsholm. För där finns de bästa sa dom. Jag fick en kallelse där det stod att han skulle läggas in, de skulle ultraljuda honom, de skulle magnet röntga honom mm. Jag skulle i bästa fall få hämta honom dagen efter inskrivningen men om de hittade något ville de behålla honom till morgonen därpå... alltså pratar vi datum så inskrivning den 29/9 och hämta honom på kvällen den 30/9 och ev på morgonen den 1/10...

Jag fick bada honom med något definsions medel kvällen före, han skulle vara på fastande mage eftersom han skulle få lugnande och kanske sövas också...

Det tar 4 timmar och 15 minuter ungefär att köra dit.... så att åka fram och tillbaka var otänkbart tyckte jag... Jag fick sova över hos min trimfröken...tack MIA....
Det har också inneburit att jag inte har kunnat boka in kunder på 2,5 dag.... många pengar bort...
Nu känns det som att det inte var till någon nytta...

Hur som helst....

Det var en stor besvikelse då veterinär Lennart Sjöström inte var påläst. Han hade inte läst krutovs journal. Han var inte förberedd. Han var mer intresserad av datorn än när jag skulle berätta hela händelse förloppet..... inte en gång under samtalet tittade han upp på mig eller att jag fick något bekräftande nick eller dyligt. Jag blev oerhört stressad av det så jag tappade orden och tystnade... han märkte nästan inte av tystnaden och sa efter en stund... jaha då kanske vi kan titta på din hund.
 
Han gör en helt vanligt ortopedisk genomgång som 3 andra veterinärer gjort. Han tittade på röntgenplåtarna, som Falun skickat. Jag förklarade alla olika sorters rörelsemönster som krutov brukar kunna visa upp men han lyssnade inte.
Jag bad honom titta extra på nacken (lång historia bakom varför jag ville det men den historian skiter vi i nu) men han svarade mig inte. Vid 3 tillfällen till frågade jag om han kunde titta på nacken. Sista gången sa han att det är inte nacken.
 
Rätt som det är kommer han in med ett recept och ger mig råd för hemgång...??!! Men sa jag han ska ju läggas in...
Varför då frågade veterinären mig....  Jag berättade återigen att försäkringsbolaget har ju sänt mig till Strömsholm  för att ni ska försöka ta reda på orsaken till varför han får tillbaka hältorna...
Nej sa han det behövs inte för jag tror att det sitter i musklerna svarade han. Vi behandlar symtom nu inte orsak sa han också.
Ja men svarade jag... det är ju därför jag är här... för att ni ska ta reda på orsak. Men han lyssnade inte... han tyckte det var helt onödigt...

Jag sa också att det är ju det vi har gjort sedan mars/april...behandlat symptom... 
 
Fick med mig 2 olika mediciner som han ska äta... veterinären ville jag skulle åka dit för rehab träning... Han var oförstående när jag sa att det tar mig 4 timmar och 15 minuter att åka till er enkel resa... det är helt omöjligt menade jag...  Men han kunde inte förstå det.
 
Hans sista ord var... det här är komplicerat och kan ta lång tid, om det blir bra överhuvudtaget men det kan det väl vara värt att försöka...
Jamen ... vad är det jag har gjort under tiden här då??!! undrade jag...  Jag har ju försökt med allt möjligt och ändå har han  ju varit halt sedan mars....?  Ingen kommentar av honom....

Jag bad honom igen,... men han var bestämd... Han sa... jag tror i allafall att det är muskulärt...( tror jag det, krutov har ju inflamationer i musklerna sedan länge länge... det har 3 andra veterinärer redan konstaterat...men VARFÖR... det var ju det Strömsholm skulle ta reda på.... suck

Jag var så himla frustrerad, ledsen och mkt besviken så jag grinade när jag satte mig i bilen... stackars hund...
Det kändes helt meningslöst.
 
Jag har idag pratat med försäkringsbolaget idag och de häpnade och blev mkt besvikna på Lennart...  över att han inte gjorde de undersökningar som försäkringsbolaget önskade.
Diagnosen han skrev ...kronisk inflamation...suck?! Finns det något sådant menade försäkringskillen...

Jag får inte ut ngn liv eller användbarhetsförsäkring på det....  Försäkringsbolaget ska fundera vad vi ska göra nu... Jag ska i allafall ge honom medicinen, gå i koppel igen 2 -3 promenader a 15 minuter i 1 månad... SKA försöka få rehab träna honom ngn annanstans... närmare mig.
 
Hur som helst så blir jag sinnessjuk av allt det här,... inga promenader, ingen träning ... se hur ont han har osv...mm

Visst han kanske blir bra men det känns som att sannolikheten att han skulle blir bra av bara att äta en ny medicin... vi har ju redan testat detta 3 ggr tidigare.... har ju även rehab tränat honom...

Om han blir det är jag den första att be om ursäkt för att jag spyr galla här... 

Kommentarer
Postat av: Anna ..dansar in

Hmmmm grrr o morr på sådant du..jag kan förstå att du blir galen..när proffsen inte ger den uppmärksamhet man kan kräva är det sååå fel..suck jaaa vad ska man säga..stackars dig och Krutov..

Postat av: Anna

jag blir så arg så att jag nästan skakar, fast du har berättat om detta innan i telefon. fy fan vilka människor det finns. blir så jävla besviken och får tårar i ögonen när jag tänker på hur du blivit behandlad. du förtjänar så mycket bättre. du försöker och försöker och hela tiden allt du kan och du får aldrig nånting för det. jävla skit. men snart måste det vända.. men du ska veta att jag tänker på dig och älskar dig, världens bästa mamma. du är så stark, och det beundrar jag.

2009-10-01 @ 22:27:50
Postat av: Carina T

Fy vad ledsen och förbannad jag blir när jag läser hur ni blivit bemött och behandlad!

Du kämpar på så bra med dina hundar och ska absolut inte bli bemött så där.



Sänder styrker kramisar till hela flocken!

2009-10-02 @ 00:05:52
URL: http://ozzyeddie.se
Postat av: ejmis

Fy vilken dåligt bemötande! =(

2009-10-02 @ 09:20:44
URL: http://ejmis.blogg.se/
Postat av: Lasse

FY FAN rent ut sagt!

Och han ska vara proffs, och bland de bästa i Sverige??

Tycker synd om både dig och Krutte.

Jag tycker du borde kontakta nån ansvarig chef på Strömsholm och berätta hur illa bemötta ni blev.

Men jag förstår dig om du inte orkar.....

Kram!

2009-10-02 @ 13:28:21
Postat av: Maria A

Kramar!!!

2009-10-02 @ 13:44:33
Postat av: lina

hej !

Jag var ju med om samma nochalanta uppförande på strömsholm, och jag e verkligen ENormt besvikna på dom! man älskar ju verkligen sin hund... men för dom verkar det ju mer som ett tidfördriv!! hade du kunnat fixa krutovs problem hade du du gjort det själv! men du är inte leg vetrinär och därför behöver du ju tyvärr deras hjälp! jag åkte själv 3 vändor till strömsholm med frasse men det slutade inte som jag hade föreställt mej! och sen när man står där och vill ha svar!! så gör dom inte ens obduktionen som man var lovad!!! pga av detta kommer jag aldrig sätta min fot på strömsholms djursjukhus igen kände mej så jä... felbehandlad som människa och som älskar sin hund överallt!!!!

hoppas på det bästa för lilla killen iaf!!!!! håller alla tummar

mvh lina

2009-10-06 @ 10:19:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback