Krutov storebror

Ja vissa kanske tycker att man är galen ååå det är jag säkert.

Jag har funderat så mkt på min framtid, krutovs framtid mm mm...  jag har under den här tiden han har varit sjuk inte kunnat leva det liv som jag så gärna vill leva... promenader i skogen, motionera i skogen, träna i skogen, tävla mm mm
Hur har mitt liv sett ut i stora drag under den här tiden,...visst små små promenader mm Men alltså.. det är nada, ingenting i jämförelse hur jag brukar leva... jag har mer eller mindre varje kväll ,...suttit i soffan och tagit det lugnt och tittandes på "såpor" på tv... jag kan nog alla nu vid detta laget...

Tror säkert att min kropp har behövt lite vila... Men fortsätter detta så kommer jag som person att förgöras..

För mig är det inget liv att sitta på arselet och titta på tv kväll efter kväll... jag vill uppleva saker mm OCH det hjälper hundarna mig med ... de ger mig upplevelser varje dag.

OM nu krutov blir bra så kommer det att ta en lååång tid... NU tror jag inte han kommer att kunna bli frisk fullt ut... 

Så mina drömmar, mitt liv raseras/raserad.

Jag har funderat på en "påläggskalv" och tittat på lite kelpie kennlar och hittat en som har en tik från Quilpies kennel där jag har mina i från...en bra kennel...
Men den tiken har inte löpt än, det dröjer länge innan jag ens skulle få hem en valp... till våren.. om det nu skulle bli valpar.

När jag väl bestämde mig för att jag måste nog ha en ny hund som jag kan börja träna mm så kändes  det fruktansvärt att behöva vänta ända tills våren.. jag fixar inte det... har levt så här sedan mars mer eller mindre... NU får det räcka..

SÅ när jag fick detta erbjudande av Anita och Andreas... att ta över deras dryga 4 månaders valp, så kändes det så rätt ...visst det är FEL ras *ler* fniss fniss men jag har sett den här lilla individen och han verkar vara en super arbetshund...

Så nu har vi en bebis hemma ... härligt..

Krutov är överlycklig att äntligen ha en lekkompis... Kocco är moster ut i fingerspetsarna... hm ja klorna... hon är så duktig på att tala om att så där får man inte göra här hemma,.. inte så där heller....fnys..bara så du vet.

Krutov fick behandling av Mia i fredags och det känns som det gjorde susen... om 1 månad ska vi dit igen...
Han har fått så mkt glädje sedan hans lillebror har kommit så det är jättehärligt att se...
Han har vuxit lite, för han är ju storebror nu...Jag frågade kocco om hon ville blir storasyster men fy det ville hon verkigen inte... hon är en moster ... punkt.

Det känns lite märkligt att ha en röding här hemma... jag hade förväntat mig en till svarting...fniss.. Men ibland blir det som det blir..

Tack Anita och Andreas för att ni har förtroende för mig och att ni tror att jag ska kunna "göra ngt av" lille Qasper.

Jag känner mig hedrad att bli tillfrågad...

Det kommer bilder på lillebror...men inte nu.... ska ner till ön och titta på sonen som har träning.

Kommentarer
Postat av: Christina

Ja det är inte alltid det blir som man tänkt sig, men nya lösningar kan ibland vara bättre än de man tänkt sig. Ha det gott , kram.

Postat av: Emelie

Jag förstår dig helt och hållet! Något som man brinner så mycket för och är van att ägna massvis med tid på, sen så tar det bara stopp. Tycker du är så värd att få ha lilla Qasper hos dig. Han är en riktig gooing :D. Tror du har fått en riktigt bra hund att jobba med. Han verkade så lyhörd och förig när han var här.



Stort lycka till med Qasper och med Krutov också, hoppas att han blir bättre.



Siri hälsar till kompisen Qasper :D.



//Emelie, Siri & Bita

Postat av: Carina

Men guuuu så roligt/mysigt/gosigt.....ja allt, vill ju också!

Foton vi vill se massor med bilder på lillebror :-)

2009-10-05 @ 06:50:08
URL: http://[email protected]
Postat av: maria,urax,zeke,trixi

tjaaaaaa...

jadu,nu har du en röding hemma du åxå,kommer att bli kanon bra,jag är så glad för din skull,å hoppas det går bra med cocco åxå..

och krutte..vi tänker på dig!!!

snart kan vi träna mee puppisarna i lag,när jag är ok,igen...hopas jag är det snart igen...

kram från oss

2009-10-05 @ 11:51:39
URL: http://mallenutt.zoomin.se
Postat av: Carina

Det är väl precis vad du behövde nu...en liten lillebror :)

Om jag inte är fel underrättad av min inside informator så är det en Tollare ;)

Nästan lik söt som min raggsocka ju ;))



GRATTIS

2009-10-05 @ 17:08:21
URL: http://goldiesmatte.blogg.se/
Postat av: Plogflickan

Nej men nu blir jag nyfiken, väntar med spänning på foto och mera info!

2009-10-06 @ 18:58:33
URL: http://plogflickan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback