mkt hund och mkt planerande mellan kunder= underbart

Hinner inte sitta här så mkt, har en hel del bilder på före och efter som borde komma ut... men förlåt... det hinns inte. Många bloggar jag vill läsa men .... fasiken vad jag ligger efter.

I dag på morgonen har jag varit till skogen och gått en promenad med alla 3. Krutov blir så lycklig när han får springa av sig lite energi...

jag passade också på att träna lite skott träning... ville ju se qaspers reaktioner på skott... och då är mina 2 kanon förebilder...för de bryr sig inte alls... qasper reagerade som en valp brukar kunna göra... direkt kollade han in mig...å det var ju himla kul... sedan kollade han in svartingarna... vi alla var ju hur lunga och trygga som helst..

Måste också skryta lite... lillebror kan nu ingångar/fotpos. utan handtecken... han kan ligg utan handtecken... sicken liten röd lillebror vi har..

Vi mötte också 5 rådjur... helt otroligt hur nära vi kom efter allt oväsen både av "pickan" , hundarna och mig... vinden låg lite på åt det hållet också, ännu märkligare... jag var så nära som ca 45 meter... krutov som är SÅÅÅ understimulerad kände dom först... han försökte dra iväg efter dom men ...tack för att man har lite lydnad på dom.... den här gången då.... så han fick mkt beröm och godis... och lek... :o)

Nu har jag suttit och renskrivet djurprat som jag legat efter med. Jag har planerat lite på djurkommunikations kursen som går av stapeln i oktober.

Håller också  på att planera en intutions stärkande kurs ..spännande... det blir en "kurs" där vi träffas vid ett eller två tillfällen och tränar... men det är i planeringsstadiet..

Sedan funderar jag också på en ny form av tävlingslydnas kurs... där man träffas och jobbar med ett moment i taget.  Ex framåt sändande... hur många behöver inte hjälp med det... och är man en grupp så kan man hjälpa till i just att stå i grupp ... att bli kommenderad ...osv...
Men det kommer mera info om det...

Nä nu måste jag nog sluta sitta och planera...  mat hägrar och sedan kommer det kunder..

ha en bra måndag

Daggkåpa... naturen är väl underbar


Kommentarer
Postat av: E-B

Härligt att läsa din blogg - känner ända hit dina positiva "vibbar" helt rätt att utöka flocken med en röding... Han verkar helmysig, lycka till med honom!

2009-10-13 @ 10:27:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback