Trimkompaniet

Eftersom krutov skulle läggas (blev ju inget som ni redan vet) så skulle jag fördriva tiden på trimkompaniet och jobba lite medan jag väntade på krutov....
Så i onsdags var jag hos Mia på Trimkompaniet. (gick ju min trim utbildning där.)

 En lååång hårig "softis" som jag fick äran att göra fin. Jag fick tips och råd av Helene (jobbar hos Mia) som är uppfödare och expert på rasen. Hunden skulle tovutredas och handklippas till utställningsfrissyr ... det hade jag aldrig gjort tidigare. Jag har bara klippt softis i vardagsfrissyr.

 tack för alla råd ! Visst blev han stilig?

Sedan skulle Helene trimma en fox terrier som jag fick hjälpa till med.
 en lurvtuss som förvandlades till  en mkt stilig foxterrier... här inte riktigt klar.

Här är ngr pudlar  där deras mattar hade egna önskemål om frisyr

 

Dagen innehöll också tvätt/blås av storpudel i lejonklippning. (Mia klippte ). Klippte tassar och nos mm på en annan pudel plus lite annat smått och gott.

Alltid bra att få komma tillbaka till "fröken" Mia då man blir uppdaterad och får lite tips och ideer..
Tack Mia.

liten softis valp, söt va!


  en prinsessa på tronen:o) här låg hon om dagarna och tittade på när vi jobbade, hon sa till när hon ville ner eller upp... härlig.


Kommentarer
Postat av: Carina

Läst i kapp lite hos dig nu

....Blir lite ledsen när jag se hur ni kämpar du och Krutov och blir nonschade av en så kallad proffs :(

Postat av: Mia

Mmmmm...foxen, såååå söt! Eller snygg rättare sagt L

2009-10-03 @ 15:46:34
URL: http://matmia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback