VM i tuppgalning 1986



hm, vad har jag inte tävlat i egentligen ?
... jag ung....mkt ung i Nässjö IF bandytröja. Pappa ser väldigt ung ut han också ;o)
Jag och min tupp Nicke tävlade i tuppgalning och min pappa var coach..  tror vi åkte ut i semiefinalen eller hur gick det... har något papper kvar därifrån men vart?

Kul var det, hade världens snällaste tupp i allafall...så mysig med sin tofs på skallen...  minns inte vad rasen hette heller...

Idag har jag suttit med strömsholm i luren, med faludjursjukhus i luren och 40 minuter med försäkringsbolaget... suck... vet INTE om jag blev någe klokare...
Väntar nu på att strömsholm ska skicka en remiss från dom till faludjursjukhus så att jag ska få rehab där... Enligt strömsholm behövs inte det... Men falun har ju ingen som helst aning om vad "Lennart" har tänkt för rehab till krutov... känns som en stor soppa alltihopa...
Försäkringsbolaget sa idag... du kanske ska söka upp en annan veterinär som ska titta på honom ??? !!!
Skämtar dom med mig eller vad är detta??!! 
skulle kunna sitta här och skriva hur mkt som helst om den där soppan men till vilken nytta..

Något roligt ...
Kändes som julafton idag... jag lovar... detta var super...bättre än hundra diamanter, bättre än att shoppa loss på HM, IKEA bla bla mm
Jag har fått en stege !!! EN alldeles egen stege,....alltså en alldeles egen bruksstege...  LYCKA
tusen tack Peter för hjälpen... :o))
Svartingarna blev super lycklig och for fram och tillbaka över stegen  vet inte hur många gånger... tack o lov hakade inte lilleman på... hade jag inte gillat... jag var ju inte ens i närheten... den ska vi ta i lugn och ro han och jag när jag anser att han är mogen att klättra...  kommer en bild nått tag.

go natt

Kommentarer
Postat av: Mia Ö

När allt känns mörkt och trist kan du titta på vad jag har sysslat med....ler det var jättekul!!

www.palsvardsproffsen.wordpress.com

2009-10-16 @ 00:15:07
URL: http://www.palsvardsproffsen.wordpress.com
Postat av: Plogflickan

Oh så unga ni såg ut...

Undrar om den rasen inte heter Luvhöns, vi hade iallafall sådana och det ser ut som likadana ler

Jag kom aldrig iväg till Jössebos tuppgalningen, håller de på ännu?

2009-10-16 @ 14:22:47
URL: http://plogflickan.blogg.se/
Postat av: Sara

Det hänger ett diplom i ladgården, där fåren var när vi var där uppe. Tror till och med jag tog kort på det. =)

2009-10-16 @ 16:38:32
URL: http://donotlietomeanymore.blogg.se/
Postat av: Maria A

Va kul! Du är så jäkla engagerad i det du gör, egna agilityhinder, lydnadshinder, pistol, krypbom eller vad det nu heter o så nu egen stege! Önskar jag hade liiite av din gnista :)

2009-10-16 @ 20:26:58
Postat av: Carina

Nässjöbandytröja på dig...tufft gjort i den här byn...en du är ju frälst du med nu ;))

Kanske Ruben och jag skulle ställa upp vi också :)

2009-10-16 @ 21:54:35
URL: http://goldiesmatte.blogg.se/
Postat av: Carina T

Oj vilka ungdomar de var på den bilden ;)



Har glömt att gratta dig till din valp, ska bli kul och spännande att få följa er.



Kramisar!

2009-10-17 @ 17:03:26
URL: http://ozzyeddie.se
Postat av: Christina

Du skulle väl ha varit med igen då, för det var väl på Mobackes nu i höst. ;)) Visst är det kul med gamla bilder. Ha det gott, kram

2009-10-18 @ 11:59:25
URL: http://mammastina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback