1 år idag och min första kund kom på besök

Doglas som var min första kund för 1 år sedan kom idag på besök, den här gången ville han träna lite och fika med husse :o)


Mera bilder lite längre ner...för först vill jag att ni ska få träffa lilla Mini... 16 v.
Minis matte ringde mig och hon ville ha honom frisserad. Men Mini var inte så van klippmaskinen så jag kände att det ville jag inte med en liten valp.
Jag berättade om mitt valperbjudande och vad det innebar. Matte nappade på direkten och vi bestämde träff i trimmet. Mötet med matte, Mini  och mig kändes jättebra. Han var otroligt duktig. Och en ny tid bokades på en gång. Så skönt att få i lugn och ro lära valpen att gilla det som händer i ett trim. Lära den att bli hanterad mm. jag tycker det är viktigt att lära valpen för framtiden.

 Mini och matte i bakgrunden.

Min lilla överraskning till de 4 benta är en "fiskdamm" eller ska man kalla det för "hunddamm"

hunden får välja ett ben, som är fastsatt i ett snöre, i den andra änden sitter en klädnypa, som sitter i en påse.... när hunden tar benet och drar... så hissas påsen upp ur en kartong... och vips så har vovven en egen liten gottapåse med en leksak i :o)

Det här benet tar jag...

Han drar och han dra...   och där lyfter påsen

Men vad är det i påsen då?..

Han blev så stolt när han hittade godiset och leksaken... tyvärr blev de bilderna inge bra ... han var för snabb för mig :o)

Jag kan lova att matte och jag hade minst lika roligt som Mini...fniss fniss

Jätte kul att nya hundar med sina mattar kom och jätte kul att även "gamla" hundar med sina mattar och hussar kom.


   

   glömde fota valpen Zeke, förlåt :o)
Har jag glömt ngn mer så så säger jag förlåt igen och igen... :o)
En för mig mkt trevlig kväll... med lite träning men desto mera hundsnack och fika.

Tack alla NI som kom. Jag tyckte i allfall att det var jättekul ...

Välkommen åter !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback