Äntligen ett svar...

Strömsholm har ringt att meddelat att den 29-30 september ska krutov läggas in för stor undersökning.
En HEL MÅNAD ska han gå så här och ha ont.
Han får glucosamin men det har inte visat någon större effekt ännu, ätit i dryga 1,5 vecka. Ska köpa nyponpulver också... det ska vara bra för leder mm. kanske det lindrar lite grann i allafall.
Idag pratade jag med kiropraktikern också... äntligen ringde han upp... jag får inte gå så länge som jag gjort utan dela upp det ex på 2 st 15 minuters promenader i stället.... eftersom han vissa dagar inte klarar av 30 minuter.

Stor suck.


Livet är mkt jobbigt just nu men det finns så klart ljusglimtar... förutom mina barn då da... å det är djuren på trimmet... vad vore livet utan dom just nu :o) fniss

Här är en bamsing till goding... å hon skulle vara en liten sådan enligt ras standard sa husse...
Hon ville få sina tassar klippta och klorna. Hon ska på utställning.
 här mutar jag med en godis

En annan goding som det är lite synd om... han har klåda och eksem... då klipper vi kort för att lindra för honom. Lättare för matte att smörja och tvätta honom mm
 å efter

Men här ... är en 1 årig "valpig"  kille som är hos "frissan" för allra första ggn.

   mkt päls hade han.. 

han tog det här på ett bra sätt eller vad tycker ni?

 han la sig ner, raklång...fniss... För mig är det viktigt att hunden upplever det bra,...
 Jag tog 2 pauser med honom då han fick gå ut och kissa och vila lite i en bur också och det gillade han mkt. När vi var klar så blev det en kiss och bajs runda igen och sedan ville han in i buren för att vila. Han somnade och hade det avkopplande.
 Matte fick hem en ny stilig kille....

En hel del djurprat har det varit och en bild har jag i allafall på en goding.

En ny aktivitet har undgomarna hittat på.



De studsar upp i trädet från studsmattan,... farligt ?! vågar inte tänka tanken,... men himla roligt har de.

Säger väl lite som min mamma sa när jag var liten och skulle cykla och bada i älven i byn eller på hjortensbergsbadet  i nyköping ,själv med några kompisar. Ni vet, på glada 70 talet fick man bada själv som liten, man fick cykla utan cykelhjälm  också ;o))

- Skulle bara våga komma hem och tala om att du har drunknat.....

huvvaligen....

-Skulle bara våga komma in och tala om att du brutit nacken...  undra om jag ska säga så till sonen ja ;o))

huvvaligen....


Kommentarer
Postat av: Anna ..dansar in

Mmm lite farligt verkar det..att hoppa så..men men lite risker får man ta om man ska ha roligt..



Suck..va' vänta en hel månad..ja ja sånt är det..



Men du så fina dina kunder blir..du är ju en fena på detta yrket du..

Postat av: maria a

Tur att jag slipper se....jag klarar ju inte ens av att HÖRA när mina barn berättar om Liseberg....

2009-09-03 @ 18:07:25
Postat av: Ragnvi

Tjena! Jag hoppas slippa se barnen på röntgen...fniss! Säg åt dom att vara försiktiga!



Med ledset öga läser jag om Kruvov...håller tummarna för er!

Kramen!

Ragnvi

2009-09-04 @ 17:42:46
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: Christina

Undrar om Krutov och jag har varit till samma kiropraktor, för jag fick också samma ordination efter tre dagar max 2 gånger 15 min ;)) Ha det gott, kram

2009-09-06 @ 19:24:43
URL: http://mammastina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback