Kocco är bara så bäst :D

Idag skulle fåren ut för första ggn... morfar hade fixat fårnät ända ner till riktiga hagen så transporten skulle gå smärtfritt...hm... trodde han ja. Jag tog med kocco för säkerhets skull... Hon är av vallhundras och visst har hon fått "lekt" lite med fåren (som jag kallar det för) någon gång men aldrig tränad i det. 
 
Men idag sattes hennes instinkter på prov. 

Så lätt gick ju inte den här transporten mellan "fäxe" och hagen trots staket hela vägen ner... om vi inte haft kocco som hjälp så vet inte jag om alla hade hamnat på 301 an eller vad... 

Kocco är också mycket lyhörd så det var lätt för mig att styra henne trots att hon aldrig vallat. Här ser ni två bilder då hon vallar in en liten flock, hon rundar fint,.. kan tyckas lite nära men hon var så lugn att tackan aldrig blev orolig  utan stod lugnt tills kocco kom bakom och tryckte henne bort mot stora flocken.
Å vad kocco njöt !... 
Vid något tillfälle när en tacka skulle vända och springa hem så då "blixtrade " det till i kelpiehjärnan... Kocco klev in i närkampen och gav sig inte... sicken liten tjej jag har...
I hennes rätta element... har hon allt en hel del kvar att ge...

 

  ute för första ggn... :D

Några av hundarna i trimmet.

 å efter  
 å efter
  å efter
 å efter  
Här har vi en kille som ägarna lessnat lite på all pälsvård, de bestämde att han skulle klippas. Det blev tovutredning först, grovklippning, bad och en fin lite längre valpklippning. Men tyvärr glömde jag fota efterbild !! så ni får fantisera hur fin han blev :D


Kommentarer
Postat av: Emma Unger

Underbart att se kocco så där =) kul kul kul =) ska man trimma moby nått innan valputställningen första helgen i juni eller är han för liten för det?

Postat av: Kerstin

Å, visst är det kul att se att det finns i de små liven!

Lycka till med allt!

Kram

2010-04-17 @ 08:44:58
URL: http://www.foggens.se
Postat av: Carina

Djupt imponerad av Kocco, har alltid fascinerats av vallhundars lyhördhet.

Många fina tassar du han med den dagen.

Tack Kats :)

2010-04-18 @ 00:03:59
URL: http://goldiesmatte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback