Skärtordag

Jag borde nog uppdatera min allmänbildning lite... en skärtorsdag... skär torsdag vad fan betyder det egentligen? I mina ögon är det samma färg som vanligt eller vadå ;o) fniss
Var tvungen att kolla upp detta. Står så här :

Namnet kommer av "skära" som förr betydde "rena", vilket syftar på att
Jesus tvättade lärjungarnas fötter före deras sista måltid.

Så nu vet ni det.

Dagen har varit så där... ngr fina hundar blev det i allafall.
  å tokglad blev han också över sitt ägg
Elsas matte behövde bara hjälp med att trimma ben, bringa och mage plus lite puts på kroppen... resten hade hon gjort.
 

Hann med att åka till Bollnäs för att hämta ut sonens pass. Skönt då är det gjort.

Känner mig så trött. Min förskylning som jag fick i början av mars är inte över än... DEN tar kål på mig. Vissa dagar gör man inte många knop. så trist.... och solen lyser med sin frånvaro...

Jag vill ha SOL ihelgen för då tror jag det kan bli en bra helg...  ;o) :D

Till alla mina "systrar"... håll i kvasten hårt... vi ses
Se hela bilden

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback