Brutal utfrågning och stor sorg

Härligt att få så mkt kärlek. :D
Har en rottiskille denna vecka. Nu har man 3 hundar som följer en vart jag än går. Alla vill vara med mig NU och på en gång. Kocco har fullt upp att hålla ordning på "grabbarna". Jag får ofta gå in och styra upp henne för annars blir hon så dryg.
De får inte ligga där och de får inte göra så, de är min matte, de är MIN MAT, de är mitt FIKA !! de är jag som ska ha först! och jag som ska MEST HELLST ALLT !! osv osv

Har jag dessutom varit ute med en av dom så leker hon polis med  hård, brutal utfrågan om VAD de har varit ute på...
Ja kära någon sicket temperament hon har när det gäller ordning och REDA... *host*

Men djuren ger en sådan otrolig kärlek så man svämmar över. Tur man har dom :D <3

Djuren ger en också gråa hår ( tack gode gud för hårfärgning ) De lämnar en stor stor sorg eftersig när de vandrar vidare.

Nu är det stor sorg då underbara ALLIS...ALLAS vår ALLIS  en så otrolig underbar golden tik. Det var min Fhelix (han dog 02) favorit, det var koccos allra bästa kompis, hon var alla valpars bästa lektant... ja hon var allas vår ALLIS helt enkelt, har nu  fått somna in.

Hon lämnar stort tomrum efter sig hos mig och min flock, HUR känns det då inte för sin egen flock ?!.
Vi tänker på Er.... kramar om.


Kommentarer
Postat av: Allis matte

Tack goa du underbara bilder på en underbar hund...

som fattas oss jätte jätte mycket...usch ja, men sorgen nu är en del av lyckan då....

tänk vad kul vi haft med denna hund, alla våra tokiga promenader med lera och bajs...som vi skrattat....fina minnen..

Hon var en god vän till oss alla...och lärde mig jättemycket om hunderiet! Dessutom var hon en riktig kämpe...Allas vår Allis.

Kram



2010-08-17 @ 10:46:35
Postat av: Ragnvi på jobbet...

Men åh...så sorgligt...fasar för när den dagen kommer till oss...

Styrkekramar!

Ragnvi



PS. Jättefina foton hos dig!

Postat av: Mia

Den kungliga svenska avundsjukan härjar visst hos djuren också... ;-))

Åh vad det är jobbigt när en familjemedlem går bort..minns min labbe alltför väl och dagen det hände... :-(

2010-08-17 @ 16:06:45
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Carina

Men Kocco är ju som vi quinnor i allmänhet då ;-)



Ännu en vovve har kommit till hundhimmlen där ingen smärta finns, bara lek & bus.....

2010-08-17 @ 19:59:07
URL: http://skalet2001.blogg.se/
Postat av: Kajsa

Skänker en tanke till Allis och hennes flock <3

2010-08-17 @ 21:35:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback