-27 och blåst...

... byttes mot strålande SOL och ca -4 i solen... jag hade bokat in en 2 timmars lunch i dag... sicken tur. Tog en härlig ? promenad med hundarna... precis hemkommen...

Tur man är en tjurskalle även om det är bättre nu för tiden... hade jag varit en skidåkare hade Kalla kunnat slänga sig i väggen..

Under promenadens gång hände något som gjorde att jag upptäckte att trots att jag "bänkidrottar" mkt hårt så har tanten i mig smygit sig på ... ganska så rejält också...

Helt plötsligt ? stod jag och hundarna med snö upp till grenen !! nog för att det säger inte så mycket då jag är lågt klyven men ändå... Kocco försvann, endast öron och nos stack upp, hon tog sig varken fram eller bak... henne fick jag lyfta upp och bära...
Qasper vägrade gå före och "ploga" för sin matte... nä tok han väntande på att jag skulle ploga åt honom..
Jag fick puls så jag trodde att nu är min sista stund här... (överdrivet så klart)
Vet inte hur många rumpavtryck det blev under promenadens gång då marken försvann... så mkt snö var det... man liksom hängde i grenen...
Det slog mig då... undrar när man inte orkar mer?
För mitt inre så jag skidåkarnas totala utmattning när de kommer i mål... Då tänkte jag... kan de ta ut sig så in i helsike... då kan jag å...
Ja rätt som det var efter ca 45 minuters plumsande? för jag kan inte säga promenerande... för någon jäkla promenad blev det inte...fniss... kände jag lite fastare mark någonstans där undersnön...

Till slut såg jag till och med...SKOTERSPÅR ... haleluja! fast mark under fötterna....  den sista 15 minuterna kunde jag gå... andningen kom tillbaka till det normala, svettan rann på min kropp...

Tur man har lite tjurskallighet kvar... men inte är det mkt... .. huvudet tror att det finns mkt mera kvar i tanten än vad kroppen egentligen har... suck..

Ja ja nu ska jag slänga i mig mat... och fortsätta jobba... bjuder på lite bilder från trimmet förra veckan
Lucas här ville bara få fina tassar och klor

  å efter

 å efter
Antifällbehandling på en drevertik... har ingen förebild.


En cairn terrier ville bli trimmad
 å efter

Nu väntar jobb... hej igen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback