-25 just nu

kallt är bara förnamnet. Var ut och rastade hundarna på morgonen, matade fåren.. kocco hon sprang till dörren så fort hon gjort i från sitt... men lillebror var mera alert ute... men helt klart ville även han gärna gå in...JAG också... Brrr.. fick ett mess från en kompis som bor en liten bit från mig...  hon hade -35 inatt... fick gå upp och elda varannan timme för att huset inte skulle bli allt för kallt... fy fy fy

Nä så här kallt vill vi inte ha det... det ser ut som att det skulle kunna bli en kanon dag för solen är på väg upp...MEN vad hjälper det... när det är så här kallt... att solen är framme menar jag... sitta inne och titta ut...fniss fniss..

Om några timmar åker vi till Rättvik... sonen ska spela... tack o lov har Rättvik inomhus hall... annars hade det ju blivit inställt..

Jag tycker det är så himla kul att följa med på dessa tripper...fniss... att jag som mamma får och är accepterad... bara njuta så länge det varar... he he

Morfar och moster med kusin Erik ska hjälpa mig med hundarna... jag tror allt kusin vitamin Erik är bra förtjust i Qasper... och det förstår jag... lillebror är en glädjespridare utan dess like...  så go så go :o)

Sedan Krutov försvann så har Kocco börjat tagit för sig mer.. hon kommer och vill verkligen göra något och hon blir så glad så glad... Nyss fick hon visa Qasper hur ingångar med apport i munnen gick till... :o))  och hon blir så glad... jag fjäskar lite för henne och tackar för att hon är duktig läromästare också... inte bara en duktig FIKA hund... hon älskar att fika ... liksom jag...fniss

nu är kaffet klart... så gott ... känn kaffelukten genom näsan... oj jag tror jag smäller av... fniss

må så gott trots kylan...

Kommentarer
Postat av: Mia

Å fikabrödet finns här ;-))

Ja du, det är bäst att passa på medan man får vara med i ungarnas begivenheter, tids nog blir man bara jobbig L

Postat av: soffie

men brrr va kallt ni haft måste varit rekord med kylan nu ,

stackars små vovvarna att gå ut då borde finnas några små skor till dem;=

kram

2010-01-06 @ 10:35:40
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: ejmis

När det blir mer än -18, då är det för kallt...men det är otroligt vackert när solen skiner samtidigt =)

2010-01-06 @ 13:42:55
URL: http://ejmis.blogg.se/
Postat av: Christina

Jaaaviisst är det kall men härligt å!!! ;)) Men stackars hundtassar....

Hoppas det går Bra i Rättvik, bra att ha någon som kan ta hand om djuren ibland.

Jag är nog som du att tanke och skrivning inte går hand i hand

Ha det gott, kram

2010-01-06 @ 15:50:34
URL: http://mammastina.blogg.se/
Postat av: Ragnvi

Morning! Hoppas det gick bra i Rättvik och att ni kom hem ordentligt! Jag gillar inte bilåkning i bister kyla! Tänk om man får stopp! Hua!

Så fint du lyckades fånga Raggsockan på bild! Och alla andra djur också!

Kramen!

Ragnvi

2010-01-07 @ 07:39:34
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: Maja

Har också -25, och tydligen ska det bli kallare:S

2010-01-07 @ 08:34:16
URL: http://mcaria.blogg.se/
Postat av: Carina

Ja fyyy nu är det nog ingen höjdare att vara vovve när det är så kallt som det är.

Challe fick sån köldkramp stackaren så han vill inte alls vara ute nu, skyndar sig att kissa/baja så han får gå in igen!

2010-01-07 @ 09:17:52
URL: http://skalet2001.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback