Matlagning

9 minus och kl är strax efter 8. Det är mörkt ännu men man kan skönja solen på väg... Kanske blir en kanon dag till idag.
kl 10 kommer första kund så man hinner njuta av morgonen. Dagen kommer också att bjuda på promenad och bandy framåt kvällssidan... träning igen.

Sonen har kommit in i en god anda eller vad säger man...Han ska ju alltid äta något efter träning så klart och igår när vi kom hem från träningen runt 21,30 så  började han laga mat ?!...
Han tog olika sorters korvar och skar i småbitar. Han tog tomat, morot och 2 olika paprikor. Mm vad tog han mer?... men nu minns jag inte.. stekte ihop det. Blandade i lite vitlök och svartpeppar. Och en halvdeciliter grädde. Sedan tog han 2 stora salladsblad och la på en tallrik och hällde "massan" i eller på bladen... såg mkt läckert ut... Jag fotade det så klart... stolt mor... MEN nu när jag skulle ladda in korten i burken så har han RADERAR de bilderna...Hm vilka fasoner...*ler*

Bara att hoppas de goda vanorna fortsätter... så slipper jag stå där och fixa jämt...fniss

Annars har jag väl inget nytt under himlen att komma med

2 närbilder på smågrenar med frost på... inte ens bra skärpa... men lite läcker ändå


Kommentarer
Postat av: maria

va härliga bilder på grenarna det va...

lyllos er som hade bara 9 idag,vi hade 18- då...

jag kanske kommer i morgon ja åxå,beroende på hur kallt det är här...

kram från oss

Postat av: Anna ..tassar in

Mmmm du så trevligt det är när kidsen överraskar..



Så vacker naturen är nu..kristaller och gnister..

2010-01-12 @ 18:55:46
URL: http://filipendula.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback