Solen skiner och sällskap av varg

Det blir ett härligt vinter väder idag. Jag ska uträtta en hel del ärenden idag. Dagarna har varit fantastiskt sköna då jag fått rått om båda barnen... Annas Robin kom också så vi hade en myskväll med taccos, chips och ostkrokar... så gott så gott..

I går före sonens bandy så gick jag "vargslingan".. Ville ha hundarna lite trött när de skulle bli lämnad en stund...
Mötte en kvinna som gick delar av vargslingan... vi stod och kallpratade lite och rätt som det var hörde vi vargyl... flera gånger... Nu är det inte första gången jag hör det men det är alltid lika mäktigt...
Kul när man hade några kilometer kvar att gå och att man skulle gå i riktning åt ylet...Vi mötte i allafall ingen varg så vi skrämde väl bort dom.

När vintervädret är som det är idag kan det nästan inte bli bättre... så otroligt skönt.

Ska ladda mina batterier med kaffe nu... jag är allt lite seg i kroppen... kråkerna i näsan slåss om plats utan att jag för den skull är förkyld.. livet känns annars mkt bra för tillfället... Det känns som 2010 kommer att bli ett bra och skönt år...

Min TV håller på att braka ihop... kanske jag har skrivit om redan här.. minnet ni vet... hm..
Så jag har gjort slag i saken att köpa en ny... usch vad det kostar... jag blir så snål så snål... min telefon har mer eller mindre slutat att fungera.. hm nu överdrev jag... det går att ringa OM jag kan nummret... för jag kommer inte in i min telefonbok... kan för det mesta inte skriva mess heller... joysticken fungerar inte så jag kan inte bläddra mm mm SÅ jag har bett Anna att leta upp en liknande jag har... måste vara en Ericsson i allafall... orkar inte lära mig en ny fniss... behöver ingen bra kamera i den längre då jag är nöjd med min andra kamera... så det räcker med en simpel en... så vi får se vad hon kan hitta... bara den är billig...fniss..

ja ja nu blir det rappakalja känner jag... kaffe kaffe kaffe.. så jag kan tänka...

sonens match då... jo det blev en förlust  mot Ljusdal med stora siffror 12-4.. halvtid 8-1... så i andra spelade vi som vi brukar göra, alltså bra och förlorade då kan man säga endast med 4-3... Första halvlek spelade vi katastrof dåligt...
Sedan får man inte glömma att de har 91 or, 92 or, 93 or, 94 or med. Vi har bara 94 or och 93 or.... så de är lite större än oss...
På onsdag har vi bortamatch igen mot Rättvik och det blir säkert en rolig match. Och på fredag väntar vi Ljusdal hemma... DÅ tror jag att det blir helt annat... våra killar vill verkligen visa att de är bättre än vad siffrorna visar...

oj oj rappakalja varning... huj

Kommentarer
Postat av: Carina

Går du vargslingan i mörkret på eftermiddagarna också ? Hua :/

Så glà att ha dig Kats...syns i möra ;)

Postat av: Gunilla

Heja Ljusdal! fniss...

Kram på dig.

2010-01-04 @ 17:45:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback