Min glädjespridare och lille prins

Nä det gick inte... så nära så när MEN nära skjuter ingen hare.
Men tävlingen som Qasper och jag gjorde är jag mkt mkt nöjd över.
I TROPISK värme, över 30 grader i skuggan och mycket mycket fuktig och tryckande värme. Genomförde vi en lydnadsklass I tävling i Söderhamn.

jag är mkt nöjd med Qasper... mattes glädjespridare och ögonsten. Vi fick till vårt fina fotgående. Domaren sa:
 Jag har aldrig varit så nära att gett en 10 i fotgående som nu men tyvärr kan jag inte det.

Qasper tog ett galoppsprång( ska trava ) under språngmarch, fastnade också med höger framben i kopplet och helt obesvärad av att få kopplet runt/mellan  benen fortsatte han galant sista biten.
 
Vi fick 9,5 p. Jag är oerhört stolt och nöjd över detta. Jag vet att han går bra på träning och nu fick vi visa upp det :D fniss

Fina fina poäng på det mesta men ngn djupdykning. Han är inte klar tävlingsmässigt i alla momenten visade det sig...
Nu tränar vi vidare och laddar till nästa tävling som inte är planerad ännu.
Bilder i från
Söderhamns hemsida.

  

Kommentarer
Postat av: Mia

Bra jobbat, tjejen!!! Med all rätt kan du vara nöjd ändå, tycker jag :-)

Postat av: Ragnvi

Morning! Håller med hon Mia här ovan! Grattis till dig o vovven! Att ni orkade i värmen!

Ljuvliga foton även från inlägget före! Men nåt foto på dig i spat finns inte..fniss!

Kramen!

Ragnvi

2010-07-07 @ 06:12:25
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Man kan vara nöjd med hunden, även om det inte visar sig på betyget!!

Ha det gott!

2010-07-07 @ 08:29:23
URL: http://www.foggens.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback