Lördag morgon

eller ja, nästan förmiddag nu...

Tänk så mkt snö det är kvar.. helt sjukt mkt... Tänk innan allt är borta på gården, innan allt är borta i skogen.. tar nog några veckor till minst.
Vädret är ingen höjdare idag... endast 1,9 plus och grådassigt. Sitter och dricker kaffe och njuter av morgonen.

Ska snart ut och träna lite lydnad med en kompis. Passa på medans marken är någelunda är fast... det blir för geggigt längre fram när eller om det blir lite varmare.

Längre fram på dagen blir det hundpromenad och fram på eftermiddagen kvällen blir det nog bara att ta det lugnt... tror jag..

Å vad jag längtar till värmen och rejäla hundträningar... tänk er skogen en lördag fm... man har förberett allting... spåret "ligger" ... jag sitter med en kopp kaffe och väntar på att spåret blir moget... All förväntan, man har pirr i magen ... ett härligt pirr... kommer hunden att gilla spåret lika mkt som jag, kommer den att klara svårigheterna jag gjorde mm mm

Spänningen stiger, tiden är mogen. Det har nu gått ca 1,5 timme kanske mer... rastar hunden, värmer upp... på med selen... hunden är så ivrig...  Allt är så tyst och ljuvligt i skogen... Man låter hunden jobba självständigt hela tiden... Man ser hela tiden hur den jobbar, letar, nosar, forcerar svårigheterna, (de som jag trodde skulle vara en svårighet ;o) ) Hunden tar alla föremålen som man lagt ut.. hittar slutet.... STOR LYCKA både för mig och för hunden. Vilken tillfredsställelse.

Å fan vad jag längtar...stor suck...

Men som sagt.. nu är det lydnad på schemat.. och det gillar jag skarpt... Just nu är det bara halvdant... man har liksom ingenstans att vara nu... man bara väntar på bra underlag...
Men den som väntar på något gott väntar aldrig för länge... ELLER !

Nä nu ska jag läsa lite bloggar innan kompisen kommer.

Ha en skön dag

Kommentarer
Postat av: Anna ..smyger in

Aha...så ni har så pass med snö..här är nästan all borta nu och våren tar för sig..jag blir helt lycklig..snart är det din tur jag blåser upp lite varma vindar..



Mmmm kan tro att du längtar efter att få ge dig ut med ditt stora intresse..snart..snart är det dax..ha det så gott med kompisen..

Postat av: soffie

blä för snön nu måste fru vår komma och mota bort herr vinter ;)

ha en underbar kväll

2010-03-27 @ 18:19:34
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Här är det också massor av snö kvar, vägarna runt är det gegga... längtar till barmark!

Ha det gott!

Kram

Kerstin

2010-03-28 @ 16:05:17
URL: http://www.foggens.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback