Soligt men lite kallt

Morgonens promenad var som vanligt skön. Qasper hittade detta kadaver


Dröjde inte länge förrän jag fick så ont i magen att jag fick boka om lite kunder. Har legat nu på em. Känns lite bättre nu.
Bjuder på mina fina blommor som jag har vid trappen varav en är min favorit... gissa vilken?

Fel fel fel... min favorit är MASKROSEN. Jag är nog ensammast i hela världen om att tycka om maskrosen :D

Maskrosen är omsjungen i Carl Antons visa "Om maskros och tjärdoft" med en första strof som möjligen givit maskrosen ett något bättre rykte:

"Jag lät alla mina maskrosor finnas, fast jag vet att dom kallas ogräs och bör rotas ut. Men det är så skönt att sitta och minnas, små solar i gräset när sommarn är slut..."

Jag älskar en grön gräsmatta full med  gula blommor.. det är sommar ! :D

Kommentarer
Postat av: Anna...smyger in

Du här har du en till som tycker om..och den där visan älskar jag..för heeela året drömde jag...:)

Postat av: SOFFIE

oj vad är det för nåt kadaver?

å va jobbigt att du fick ont i magen hoppas du mår bra nu,

kram till dej

2010-05-25 @ 19:32:54
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: SOFFIE

tack att du svarade så snabbt vad det va,

Kram å ha en fortsatt go vecka

2010-05-25 @ 20:54:32
URL: http://soffie69.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback