Före och efter bilder...

... kan jag inte bjuda er på. DÅ jag glömt kameran var och varannan dag. SUCK
I går hade jag "Pippi Långstrump " på besök eller ja det var en mellanpudel vid namn Doris. En underbar, pigg, busig och full att uppsåt till liten hund. Hon skulle få bli en fin pudel med lite bollar på benen.
Matte kallade dom så gulligt som Doris bollar. Och det blev det nog. Inte det lättaste att klippa fina bollar på en "pippi långstrump"
Åh vad jag hade velat bjuda er på de bilderna men så är det. Många fina hundar och nya frisyrer. Blanka fina pälsar.

Dagarna rullar på. Ena dagen klipp och trim så hundhåren pyser ut igenom öronen, nästa dag tävlingslydnad och ytterligare nästa problemlösningar.

Idag var jag och hjälpte ett par som hade en hund som totalt vägrade att gå i en trappa. Det skulle vara tvärt omöjligt !!!! De hade försökt och försökt men hunden blev i panik varje gång.
Matte var mkt duktig då hon förstod hur hon påverkade sin hund och hon hade klara tankar om hur det skulle kunna gå men klarade inte av att styra sina tankar.

Det tog mig exakt 1 sekund inte mer... att få hunden att gå i trappen. Vi gick upp och ner 5 ggr utan ngn som helst problem. Jag ropade på matte och husse så de fick titta på...
Sedan fick de prova... gick så bra.

Tankens kraft är otroligt stor. :D visst är det allt lite häftigt.

Ha en bra kväll

Kommentarer
Postat av: Anna ..dansar in

Himmel det finns alltså folk som vill ha dessa bollar..för mig lite obegripligt..men men smaken är olika..så är det ju..Pippi kan inte vara lätt att hantera..:)

Postat av: soffie

va bra du va med Pippi!

du är verkligen duktig med hundarna.

kram

2010-11-18 @ 21:09:07
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Carina

Blir så otroligt imponerad över att du kan få vovvar till såna grejer. Med tankens kraft kan man komma långt, du är ett bevis på det :)

2010-11-19 @ 06:32:02
URL: http://skalet2001.blogg.se/
Postat av: Maria A

Du bor för långt bort!! Jag är lite Kats-sjuk just nu :) KRAMAR

2010-11-19 @ 19:14:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback