Helgen är över


Helgen i stort har varit bra. Härligt sällskap och mkt god mat.
Igår blev inte dagen som man hade hoppats. Rejält snopet faktiskt men inget jag kunde styra över.
Ändrad aktivitet ger ju bara andra aktiviteter eller hur :D

Grejade lite i trimmet, ngr hyllor skulle ändras. Badade kocco och hundarna fick klorna klippta igen... tänk vad fort 2 veckor går. Max 2 veckor emellan kloklippningarna, inte mer.

Tidigare under dagen åkte jag till skogen för en promenad och lite uppletande med dom.

Kocco så himla duktig.. lilltjejen hänger me. Har hon bara lusten så utför hon det mesta. Då hade hon allt lite lust.
 här kommer hon med första grejen tjoho så hon kan :D

Hur det gick med Qasper?.. SNÄLLA..fråga INTE !!!
Han är i värsta slyngel åldern och jag har lagt ner tävlandet ett tag. Lite lätt träning är ju ändå ett måste men det kopplar inte alls i hans skalle just nu.
Ett exempel:

I lördags tränade jag lydnad. Körde igenom II ans moment i följd. Alltså vi tränade tävlingsmässigt.
Vi ställer upp framför hindret på lämpligt avstånd. ca 2,5 ? meter. Han är som vanligt super laddad... Jag kommenderar HOPP, i stället för att hoppa gör han en 90 graders vinkel vid mina fötter och svänger höger ut på plan och vill till rutan ???

Ink med ställande springer han för kung och fosterland... han har ALDRIG hört ordet stanna... suck.
Apportering springer han och studsar på apporten och skall äga den ???
Nej vi lägger ner dessa övningar. VILL INTE BJUDA på en massa felbeteenden.
Finns andra hoppövningar, stanna övningar, gripa övningar som vi kan nöta på tills den här perioden förhoppningsvis ÄR ÖVER... fniss

Ja ja säger då de.... Varför ska ngt vara lätt för.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback