Oj vilket väder

Ja det är ju inte det trevligaste vädret vi har precis. Snöar och blåser halv storm.
Man får ladda ordentligt för att gå ut. Hundarna gillar det och blir så ystra och glada... galningar <3 :D

Dagarna går så fort man hinner nästan inte med.
2 lugna dagar i trimmet har det varit men nu är det lite fart igen.

I går kväll hade jag tävlingslydnadskurs igen, näst sista gången. Känns lite trist att kursen snart är slut då kursdeltagarna varit så jätteduktiga och gör sådana framsteg.... = de tränar trots vintervädret alltså :D

Vill påminna alla om hur otroligt viktigt det är med hundens päls nu till vintern. Att den sköts ordentligt.
 
Sköt om hundens tassar, klipp bort all päls under.
Inga tovor, då de kyler !
Tovor gör också ont på hunden.
För lång päls har INGEN värmande effekt,... den är bara i vägen och drar in snö.

Ang snö i pälsen. Dessa hundar har gått samma promenad MEN de är behandlad med olika balsam.
Finns att köpa på Kats & Dogs eller välj att ge din hund ett skönt bad så fixar jag behandlingen åt dig.




(bild lånad från en cocker sida)


Kommentarer
Postat av: AnnaKK

Hejsan!



Fick syn på denna bild i Rankas blogg + länk hit. Min hund ser tyvärr oftast ut som den till vänster efter en promenad i snö, så jag skulle väldigt gärna vilja veta vad den till höger än behandlad med, och var detta medel finns att köpa?? :-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback