Sömn är en lyx som många tar för givet.

Allt rullar på med en himla fart.
Jag har ökat på träningsdosen med Qasper från 2 dagar i veckan till 4 dagar i veckan. Hoppas jag lyckas hålla det nu trots kylan. Inte så lätt att träna "finlir" när det är -20 grader. Tänker försöka hålla 4 pass i veckan i ca 1 månad för att sedan öka på ytterligare ngr pass.

Har lite svårt att få till den långsiktiga planen då jag inte vet vad vi måste lägga krutet på. Visst har jag en långsiktigt plan och vet ungefär vad vi ska jobba vidare på men jag kan inte detaljlägga den ännu. Vet inte vart jag "lägger" belöningarna osv. Viktiga grejer :)) Men tids nog kan jag planera upp det också.

Har blivit anlitat dels av en annan klubb för lite lydnadsträning och för några "lydnadsnördar" från en annan klubb för lite inspiration och nytänkande... hoppas jag i allafall på att kunna ge dom :))
Jättekul att de "vågar-vill" anlita mig... Man är ju ingen kändis /inget känt namn om ni förstår vad jag menar.

Dagarna i trimmet är verkligen varierande. Det går bara på halvfart, det är ju lågsäsong nu... faktiskt ganska så skönt då jag inte har ngn semester så när det blir lite lugnt så får jag möjlighet att ta det lugnt och inte stressa hela tiden.

Sömnen strular ju ännu.... runt 22 år nu... men de sista 8 åren katastrof dåligt. Sista halvåret värre än värst. Endast 1,5-4 tim per natt uppdelat på flera perioder under natten... DET sätter sina spår. NU börjar jag tycka att det är LITE jobbigt.
Mycket svårt att jobba med djurkommunikation när man är så slut i kropp och knopp. Nu har jag varit små "knöven" hela vintern, tar om och om ... beror nog på att kroppen är så slutkörd tror jag.

Många frågar mig ... HUR orkar du? Mitt svar är alltid.... vad har jag för val? Vad ska jag göra?
Jag har ingen backup, jag måste jobba, jag måste fixa djuren, jag måste fixa hemmet osv listan kan göras lång med alla måsten.

Tyvärr hjälper det inte att bara sätta sig på arselet och tycka synd om sig själv ! Bara att bita ihop och inte fundera så mycket. Bara att köra på. Jag måste. Har man ingen hjälp så har man inte. Som liten företagare så kan man inte vara hemma och sjuk heller. Har ju ingen sjuklön... så det är bara att knoga på. Trist är bara förnamnet :))
Ja ja nog om gnäll...  att tänka positivt kan vara jobbigt men jag försöker alltid leta positiva saker... det är så mkt roligare också :)) Vad är det för positivt att inte få sova....  finns kanske inga ... jodå... jag har mer vakna timmar och få ta del om roliga saker som händer :)) skämt å sido...

Nu väntar promenader med hundarna och kvällen avslutas med hundträning... I LIKE <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback