2013/2014

Oj oj vilken hemsk nyår det blev. Qasper är ju rädd för skott och då så klart även raketer.
Här började de skjuta vid ca 15 tiden.

Jag hade förberett honom genom att prata med honom, blanda droppar, motionerat på morgonen, tränat spår på fm och sedan ett "korv" letande hemma på vår åker och träningsplan där han fick jobba ytterligare 20 minuter kanske mera, dessutom lånat hem 2 skottsäkra hundar som skulle skänka ett lugn....

Efter första "skottet" han hörde och det var under själva korvletningen blev han rädd och drog hem. Sedan kunde han inte koppla av. Han for som en skållat troll så jag fick koppla honom för att förhindra utbrotten och att han skulle öka i stressen. Men ingenting hjälpte,
Jag testade  thundershirtwrap som många hundar blir lugna av ( detta är lånad bild, ej kasper)

Det hjälpte heller inte, till slut när klockan var 16,30 gav jag honom Valerina som man tydligen kan ge sina djur. Han fick 3 st tabletter men tyvärr så hjälpte inte det ....
Han flydde så fort han fick chansen. Han gömde sig i våra garderober, han försökte till och med krypa in i tvättmaskinen.
Till slut stängde jag in honom i hans stora resebur som vi har när vi är på träningsläger. Han accepterade att ligga där MEN han var jätterädd hela tiden....
För honom var det en så mkt bättre lösning än att vara lös och springa runt och gömma sig i ngr sekunder för att sedan byta ställe. Koppel hjälpte honom inte alls som det gjort tidigare år. Hans rädslor är så mkt värre.

När vi gick och la oss så trängde han sig in i min garderob och där låg han hela natten. När vi klev upp så vågade han nästan inte lämna rummet. Väl ute gjorde han ifrån sig och han verkade vara nästan som vanligt.
Väl inne igen så har han legat... orkar inte ens tigga när jag käkat... Han är så mentalt trött !
Han har aldrig någonsin varit så trött mentalt inte ens efter alla våra läger med hård träning både mentalt och kroppsligt som nu. Stackars lilla hund.
Idag ska vi bara gå en lugn promenad i skogen för å se om han kan rensa bort lite tråkigheter från kroppen.

2013 är äntligen över och det har varit en av mina värsta år ngnsin. 2014 kan bara bli bättre. Jag hoppas innerligt att det för med sig lite glädje i mitt liv inom alla områden.
Ett glädje ämne är i alla fall att jag väntar tillökning i familjen... Qasper ska förhoppningsvis bli storebror till en jaktgoldentik... bara att hålla tummarna... hon ska förhoppningsvis tillverkas  i slutet på denna vecka <3
 
Gott nytt år
 

Kommentarer
Postat av: maria a

Jag hoppas också att 2014 blir ett bra år för dig! Många kramar <3

2014-01-01 @ 15:54:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback