skjut tävling

:-) Nu är man hemkommen i från en skjut tävling som man hastigt och lustigt blev meddragen till och delaktig i. Min älskade vän skulle deltaga i den prestigefyllda och årliga Nybo ? skjuttävling som har en tradition på ca 21 år ... arrangörernga var faktiskt osäker:-)

Det är inte vem som helst som får deltaga utan man måste ha ett speciellt vapen,... tror det är huskvarna? kan det stämma??? Ulf har ett gammalt från 20 talet kan det stämma?...NI ser... jag är osäker på det mesta.... trots att jag var med och skjöt....så vet jag ingenting...men ladda själv, DET kunde jag;-)) Jag vet också att detta vapen är extremt svårt att skjuta med för pipan är så lååång, mkt längre än en vanlig vapen,.... tror jag det var....

En mkt mkt trevlig tillställning där man går runt i skogen på en fastlagd bana med rörliga föremål dock ej levande.... man hade ett skott vardera och man fick då poäng på hur man träffade....

Jag lyckades skrapa ihop 8 poäng. Inte så mkt men jag träffade i allafall föremålen  vid flera tillfällen... och jag kom 3 i damklassen... vi var 5 kvinnor med... och kollade man i "gubb" klassen så var jag totalt lååångt i från sämst,.... många karlar efter 8 poäng....faktiskt.... Totalt var vi nog ett 25 tal tror jag.. ÅÅÅ så blev det fika efteråt... den så viktiga fikan;-))

Tänk vad roliga saker det händer här uppe på landet.... inte så länge sedan vi var på en fiske tävling.... å nu detta.... mkt mkt roligt och trevligt....

Nu sitter jag hos min älskade ulf ... vi glömde handla på byn så han fick slänga sig i bilen ... han ska laga mat... och jag tittar på och samtidigt pimplar lite vin..... mmmm:-)

Jag har gått en lång promenad idag och jag har även hunnit med att träna både kocco och krutov i lydnad... kocco var så laddad så hon hade startskall på fria följet... fniss... men när hon fick belöningen ...så tog hon det och sprang av träningsplan.... hon var så nöjd med det lilla...... krutov ville mera hela tiden, men lite trög för den lilla värme som var... lite trist men så är han....vi får anpassa oss och ta flera pauser i stället....

Ha en bra lördag kväll.... det ska jag HA....

kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback