kära plantskola :-)

Äntligen...äntligen får vi komma in i plantskolan och träna hund:-)
Vi har förmånen att få hyra ett jätte tält där vi vinter tid kan träna lydnad, kanon.
Idag var jag och min kompis Marianne och ställde i ordning grejer inför träningsstarten...när allt var klart så passade vi på å träna lite.
Jag började med kocco och hon var hel taggad...det var jätte kul...lite strul med skicket till rutan men trots att jag fick korrigera henne lite så blev hon inte låg...jo lite men hon bibehöll piggheten och ville göra väl så allt löste sig och hon blev så lycklig...det kändes kanon att trots en korrigering så kan hon fullfölja och utföra momentet...allt blev bra.

Så var det dags för krutov...jag hade stora planer på vad jag skulle göra där inne...men ALLT sprack...han blev tookig ...fniss...ett yrväder...så jag fick sätta ner honom och ge honom lugnande signaler. Han tog till sig det och blev så trött så han blinkade och gäspade och blev riktigt lugn. Då lät jag honom röra sig och vi gick runt lite så han fick nosa av sig. När det var avklarat så gjorde jag kontakt övning och det gick bra trots att marianne försökte störa oss lite fniss fniss....men han är så lätt gasad att jag fick avsluta med lugnande signaler igen....så det lär nog dröja innan man kan "träna" honom på det sätt jag hade tänkt...fniss
Men kul var det...

ännu en härlig dag till ända...sov gott

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback