träning i flera dagar

.... SÅ har man varit och tränat hund... Underbart... men kort:-)

Då jag hade djurprat inbokad i skutskär så valde jag att åka kvällen före kursdags... fick förmånen att sova över i klubbstugan vi skulle hålla till i.

Mkt svårt att sova då det var mkt kallt och lite kusligt... drömde så jäkla verkligt så jag var helt övertygad om att jag hade varit vaken,.... MEN det visade sig när jag kom till sans på morgon sidan... att jag nog hade drömt i allafall... tur det:-) Jag hade inte skrämt iväg ett gäng ungdomar  som försökt bryta sig in.....

Kursdagen började och det var dags för mig och jag valde krutov som första hund... fy fasiken... han var vidrig på alla sätt... jag hade lätt kunna försvinna bort bort bort....  EN GRUNDKURS I ALLÄMNLYDNAD hade varit bättre vald kurs.... han gjorde ingenting eller allt... han sprang i från mig, han sprang till pubilken, han sprang och hoppade på folk, han skällde som en tok, han lydde ingenting...
MAN skulle vilja säga: Fullt SÅ HÄR är han inte hemma.... MEN det var liksom bara å bita ihop å stå där och skämmas:-( Bita i det sura äpplet och ta lärdom av det. Det sved bra i själen kan jag säga!

Kocco var väl som vanligt när det är folk runtomkring som hon inte känner.... Inga stora problem sa Kenth men han gav mig mkt tips om ett säkrare utförande mm... Jag tar verkligen med mig det.

Dagen flöt på bra ( trots krutovs bravader) och mkt lärorik.... många duktiga förare, kul å se resultatet på deras hundar.

Jag valde bort boendet i klubbstugan natt 2 och följde med en annan kursare till ett vandrarhem... tänkte att nu slipper jag frysa och får sova ordentligt....
Underbar säng...skönt å krypa ner... jag hade köpt godis och vräkte i mig detta i sänglänge samtidigt som jag läse igenom mina anteckningar...släckte lyset med en förhoppning på sömn. MEN ack... värdparet med ngr vänner satt kvar en trappa ner ohc tyvärr var det mkt lyhört... Jag hörde vartenda ord... och då menar jag vartenda ord!
kl var 00,30 när de gav sig....  till slut lyckades jag väl somna men vaknade kl 04,00 av att det blåste storm... fick även för mig att det snöade... jag blev så sur... fick ligga ohc peppa mig att ... DET kan jag inte göra ngt åt...Gilla läget för fan och soooov!
Sov väl lite till... Klev upp 06,00 då gick det inte längre....Kursen började kl 09,00....

Dag 2 började jag med krutov igen... ny instruktör Niina denna dag... först  hade jag helst velat ha bushunden kvar i bilen men va fan.. bit ihop och se det possitivt... kan fasiken inte bli värre tänkte jag...

Men han skötte sig bra och jag fick beröm... härligt.... VI har så mkt mkt kvar... men då kändes det som att det fanns hopp fniss...
Kocco blev som hon brukar men jag fick upp både ett och flera ljus.... kan finnas en liten ljusning här....

Summan av träningslägret är....
Det är 5 år sedan jag tog hjälp av ngn...detta var behövligt om jag ska fortsätta med hund... man vill ju utvecklas och bli bättre....
Niina och Kenth är ju fantasktiskt duktiga...
Jag hade förmånen att se så himla många bra förare med sina hundar.... att se en bra hund ! är ju jättekul men det finns alltid en förare bakom hunden...DET är det intressanta tycker jag... HUR har de lyckas ... hur tränar dom osv.... man lär sig så mycket av att titta på osv.
Jag har fått med mig verktygen... hoppas jag kan förvalta detta väl....

Tack mina hundar för ni står ut med mig:-)

Nu är jag tränings sugen så det värker i hela kroppen fniss fniss

men tyvärr måste man jobba...fniss... och snart åker jag till USA ju.... men det är en annan historia..
vi hörs mera

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback