solen och sluta röka

solen är underbar.. tänk vad den gör gott. jag älskar solen, dess gula färg, värmen den ger och den glädje den sprider...


Ja helgen som började så bra blev mkt mkt jobbig av flera anledningar och en av dom gäller min mor...
hon fick åka ambulans till akuten natten mellan lör/sön och ligger nu på intensiven... hon har lungiflamation... låter kanske inte så hemskt men har man desstuom KOL... (rökarsjukan  i folkmun) jag säger bara en sak....

 - SLUTA RÖK -

min mor slutade för 3 år sedan och har rökt i många många år, ej stor rökare utan lite så där....
Nu tillbringar hon sitt liv med syrgas tuber, slangar, inhaliatiorer (stavas det så?) mm mm

gott folk... sök KOL på googles...  kanske kan få er att sluta.

Var rädd om ER...
Det vi har sett och fått uppleva hos en nära anhörig
önskar jag alla rökare få se och uppleva... 
ni skulle tvär sluta
INNAN det är för sent.

Jag tänker / behöver inte förbjuda mina barn att  börja röka...
Jag  tror mig våga påstå att efter helgens upplevelser
kommer de aldrig att ta i en cigarett

usch jag blir så ledsen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback